logo F1online.skF1online.sk

Sainz sa v závere pretekov pripravoval na test s Williamsom

Carlos Sainz
© FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 12:20

Carlos Sainz sa stane historickým unikátom. Po Alainovi Prostovi a Nigelovi Mansellovi bude len tretím jazdcom v histórii Formuly 1, ktorý pretekal za všetky tri tradičné a historické tímy. Po úspešnom účinkovaní v McLarene a Ferrari sa presúva do Williamsu. Ešte pred dvadsiatimi alebo tridsiatimi rokmi by to znamenalo, že ide o najžiadanejšieho jazdca v celom štartovom poli, ale za tie roky sa situácia zásadne zmenila.

Španielsky pretekár priznal, že v závere svojich posledných pretekov s Ferrari sa mysľou presúval do nového tímu. Vo Williamse ho čaká krok späť a pôsobenie v Grove bude viac o kompromisoch než o absolútnej výkonnosti Ferrari. Partička okolo Jamesa Vowlesa však bude ťažiť z obrovských skúseností a znalostí španielskeho pretekára.

Ten má za sebou nielen pôsobenie v dvoch tímoch, ktoré v tejto sezóne skončili úplne najvyššie, ale tiež si prešiel štruktúrami Red Bullu. Nehovoriac o tom, že Sainz má povesť inteligentného a analytického pretekára. „V posledných kolách pretekov, keď som na to tlačil zo všetkých síl, snažil som sa precítiť veci v aute a zapamätať si, aký je to pocit. Do pondelka a utorka si musím zapamätať, prečo je toto auto také rýchle v tejto zákrute a prečo v ňom mám taký dobrý pocit,“ povedal španielsky pretekár v nedeľu.

Ten od nového týždňa naplno zarezával v novom aute. Williams mu na pondelok v Abú Zabí zorganizoval filmovací deň a v utorok naskočil do posezónnych testov. Carlosa sme videli v jeho typickej póze – jazdil usilovne a veľa času trávil v garáži so slúchadlami na ušiach. Pôsobil ako workaholic, ktorý nestratil ani štipku motivácie, hoci prestupuje do oveľa slabšieho tímu.

„Viem, čo ma asi čaká v pondelok a utorok. Pravdepodobne budem v zákrutách cítiť väčší priestor na zlepšenie ako vo Ferrari. Ukazuje to však, že myslím dopredu. Som veľmi motivovaný na výzvu, ktorá ma čaká,“ povedal Sainz.

„Preteky som sa snažil čo najviac užiť ako môj posledný deň v červenej kombinéze. Aj keď ma ešte čaká pár dní v Maranelle, moja súťaživá myseľ sa už pozerá na pondelok a utorok. Uvidíme, ako pomôžem zrýchliť Williamsu,“ dodal Carlos.

Posledné pódium jeho nového tímu sa datuje do Veľkej ceny Belgicka v roku 2021, ktorá pozostávala v podstate z dvoch kôl za safety carom, kým on sám ich získal vo Ferrari za štyri roky rovných 27. To je celkom výstižná metafora pre krok späť, ktorý Carlosa zrejme čaká v novom pôsobisku.

„To je nemožné predpovedať,“ odpovedal Sainz na otázku, kedy bude s novým tímovým kolegom Alexom Albonom bojovať o pódiá. „Tuším, že James Vowles schladil všetky očakávania vyhlásením, že budúci rok to bude ťažké a bude to hlavne o učení sa pred zmenou pravidiel. Myslím si, že tento tím investuje a pripravuje sa na rok 2026, lebo chce maximalizovať naše šance.“

„Môžem vám povedať, že som odhodlanejší než kedykoľvek predtým a chcem sa vrátiť, kam patrím. Myslím si, že patrím do boja o víťazstvá, pódiá a najlepšiu päťku, čo som v posledných štyroch rokoch potvrdil. Nezabudnime, že tam patrí aj Williams. Spoločne ukážeme, že naším cieľom je vrátiť tím do boja o tieto pozície v blízkej budúcnosti,“ vyhlásil Sainz.

Súvisiace články

Diskusia