Vyskúšali sme všetko, ale v aute viac nebolo, skonštatoval Sainz
Po 23 pretekoch tímy poznajú svoje monoposty ako vlastnú dlaň. Keď Ferrari prichádzalo do Kataru, mal monopost SF-24 najazdených dostatok kilometrov, aby všetci inžinieri v tíme vedeli, že ich nečaká nič jednoduché. Priebeh víkendu to aj potvrdil a podľa Carlosa Sainza Ferrari vyskúšalo všetko, ale limity stroja ich jednoducho nepustili ďalej.
Výsledok Ferrari na Veľkej cene Kataru možno považovať za maximalizáciu výsledku. Tím mohol mať len viac šťastia, keby defekt pneumatiky postihol niekoho iného, nie Carlosa Sainza. V takom prípade by si chlapci odviezli do Maranella viac bodov, ale podľa Carlosa Sainza vyskúšal tím pri nastavení monopostu a príprave pneumatík úplne všetko a viac sa z auta nedalo vydolovať.
„Zdá sa, že vyváženie nášho monopostu v zákrutách a náš celkový prítlak v týchto nadväzujúcich zákrutách na päťku a na šestku nefungujú tak dobre, ako by mali,“ povedal pilot Ferrari Carlos Sainz.
„Myslím si, že na mäkkých pneumatikách sme vyskúšali všetko – rýchlejšie i pomalšie prípravné kolo, čokoľvek, čo si dokážete predstaviť –, ale zdá sa, že sme s autom narazili na strop. Nič lepšie zo seba nevyžmýkame,“ skonštatoval španielsky pretekár.
Výkonnosť Ferrari v podstate naplnila očakávania. Pred štartom víkendu Scuderiu nikto nefavorizoval a mnohí v skutočnosti očakávali ešte o niečo horšie predstavenie talianskeho celku. Hladký asfalt, väčšinou rýchle zákruty a nižšie teploty nie sú práve silnou stránkou monopostu SF-24.
„Pred kvalifikáciou sme vyskúšali pár vecí – po stránke nastavenia aj prípravy pneumatík. Nezdá sa však, že to vyriešilo fundamentálne problémy. Príprava pneumatík je podľa mňa posledná desatina, ktorú môžete získať. Keď vám chýbajú tri alebo štyri desatiny a vidíte tie stredne rýchle zákruty, uvedomíte si, že v aute viac nie je,“ skonštatoval Sainz.