Prečo Leclerc vybuchol vo vysielačke alebo skúste mu to povedať po španielsky!
Charles Leclerc mal po pretekoch v Las Vegas ťažké srdce na svojho tímového kolegu, ktorý podľa neho nedbal na tímové príkazy a dohody. Monačana veľmi nahnevalo, že zatiaľ čo on hral férovú hru a Sainzovi ponúkol prst, druhá strana garáže mu vzápätí vzala celú ruku. Nielen počas pretekov, ale aj po nich sa ozvala štipľavá vysielačka.
Ferrari malo takmer dokonalý štart. Charles Leclerc sa posunul na druhé miesto, zatiaľ čo Carlos Sainz sa udržal pred Pierrom Gaslym. Dvojica následne naháňala Georgea Russella vpredu, no potom to pneumatiky celkom vzdali a bolo po naháňačke.
“Bol som dosť sebavedomý, že máme auto, ktoré dobre pracuje s pneumatikami, a že naše auto je lepšie ako to ich,” vysvetlil svoju útočnú jazdu Charles Leclerc, ktorému nechýbalo veľa, aby sa pred Russella dostal. “Ja som to však asi trochu prestrelil. V prvom stinte som za to zaplatil. V druhom a treťom stinte sme boli veľmi rýchli, ale to nestačilo.”
Monačan bol zmierený s tým, že Ferrari dnes nemalo nárok na Mercedes. Odmietal sa však zmieriť so správaním jeho tímového kolegu. Zatiaľ čo on mu v prvom stinte nerobil žiadne problémy a keď sa začal trápiť s pneumatikami, dokonca sa sám ponúkol, že Sainza nebude zdržiavať a pustí ho pred seba, keď sa karta obrátila a na ťahu bol Sainz, aby mu službičku vrátil, tak sa naňho takpovediac vykašľal.
Videli sme to po druhej zastávke v boxoch, keď sa Charles Leclerc na výjazde z boxov ocitol pred Carlosom Sainzom. Vo Ferrari boli dohodnutí, že zatiaľ nemajú na seba útočiť a až na konci pretekov si to budú môcť rozdať. Dovtedy bolo totiž dôležité šetriť pneumatiky, s ktorými mali viaceré tímy problém.
“Carlos dostal pokyn, aby ťa nepredbiehal. Bude to však veľmi tesné, vyjdeš asi tesne pred ním. Dostal pokyn, aby na teba nevyvíjal tlak, takže sa len staraj o svoje pneumatiky,” informoval Charlesa Leclerca jeho pretekový inžinier Bryan Bozzi na výjazde z boxov. Sotva to však dopovedal, už bol Sainz nielen na Leclercovej úrovni, ale dokonca pred ním. “Sústreď sa na svoje pneumatiky,” povedal už vo chvíli, keď sa Sainz usadil vpredu.
Leclerca celá situácia nahnevala: “Možno to skús povedať po španielsky!” vyhlásil vo vysielačke ešte pomerne krotko. Po šachovnicovej vlajke však bolo evidentné, že to v ňom vrie.
“Zbieraj hrčky, prosím,” opáčil Bryan Bozzi. “Áno, čo len chceš, ako vždy,” zareagoval sarkastický Leclerc, akoby chcel touto reakciou odkázať, že on ako najväčší hlupák spraví pre tím všetko, čo mu vidí na očiach. Bozzi odvetil: “Charles, spravil si si svoju prácu. Ďakujem.”
“Áno, spravil som si svoju prácu, ale keď som milý, vždy ma to do***, fakt vždy ***! Nie je to ani o tom, že by som bol milý, len preukážem rešpekt. Viem, že by som mal zavrieť hubu, ale stále je to o tom istom!” hromžil Leclerc, ktorému do toho skočil Fred Vasseur: “Charles, Charles!”
“OK. V každom prípade si spravil dobrú vec pre tím,” upokojoval svojho jazdca Bozzi. “Nezabudni na hrčky, prosím.”
“Áno, áno, posrané hrčky, čo ešte *** nechceš,” odvetil Leclerc, ktorý si to chcel povedať sám pre seba. Neuvedomil si však, že zabudol vypnúť vysielačku.
— f1videos (@Error20F1) November 24, 2024
Do media zóny už prišiel o poznanie pokojnejší. Pripomenul však, že zatiaľ čo on Sainzovi v prvom stinte spravil láskavosť, druhá strana mu ju nevrátila. Zároveň zdôraznil, že nechce z toho spraviť veľkú mediálnu tému.
“Je to v poriadku. Zakaždým, keď sa objaví takáto frustrácia, ostatní nemajú všetky informácie. Z môjho pohľadu nemá zmysel, aby som zachádzal do detailov toho, o čom všetkom sme diskutovali,” povedal Charles Leclerc na margo toho, čo si jazdci a inžinieri povedali pred pretekmi. “Nebudem do toho zachádzať. Bolo to frustrujúce, to áno, ale z pohľadu tímu to nič nezmenilo. Je to len frustrujúce z pohľadu jazdca.”
“Myslím si, že v prvom stinte som si spravil svoju prácu, keď som mal celkom zničené pneumatiky. Nechcel som vtedy bojovať, tak som Carlosa nechal ísť. Ten zvyšok si preberieme s tímom. Nechcem ísť až do detailov,” zopakoval Monačan.
Napokon dostal otázku, či ho mrzí, že tím uprednostňuje jedného jazdca pred druhým. “Nie je to o tom, že by tím uprednostnil jedného alebo druhého. Ide o veci, ktoré nám boli povedané a neboli rešpektované. Je to však v poriadku. Už teraz som toho povedal priveľa. Je to však frustrujúce, ale chápem, že to nikto nechápe.”