logo F1online.skF1online.sk

Norris si uťahuje z obvinení: Asi je to tou vodou v pneumatikách…

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala23. 11. 2024

Na relatívnu výkonnosť tímov v Las Vegas mali dopad aj opatrenia Medzinárodnej automobilovej federácie, ktorá zareagovala na viacero obvinení. Sú tieto opatrenia zodpovedné aj za prepad McLarenu? Lando Norris sa týmto tvrdeniam vysmial.

Zákaz flexibilných klapiek zadného krídla prišiel prakticky hneď po pretekoch v Azerbajdžane, hoci McLaren to prezentoval ako výsledok dohody s FIA. Tak či onak, upravené zadné krídlo z Baku sme prvýkrát videli až tento víkend v Las Vegas a je pravdepodobné, že McLaren na rovinkách brzdí.

Okrem neho môže mať na výkon papájových monopostov vplyv aj prísnejšie kontrolovanie pneumatík. V posledných týždňoch bol totiž aj McLaren obvinený z toho, že svoje pneumatiky hustil vlhkým vzduchom. Na druhej strane v Las Vegas by mu niečo také len sotva pomohlo; tímy majú problém svoje pneumatiky zohriať, nie ich chladiť, a navyše voda v pneumatikách má tímu pomáhať v pretekoch, nie v kvalifikácii.

To však nezastavilo špekulácie o tom, že McLaren doplatil práve na tento fakt. “Nie je to pneumatikami. Nie je to tým, že by boli príliš horúce alebo príliš studené, alebo inými nezmyslami. Alebo vodou. Nášmu autu skrátka nesedia tieto podmienky,” vyhlásil Lando Norris, ktorý si s dávkou sarkazmu posvietil aj na obvinenia z plnenia gúm vodou. “Je to neskutočné, najmä preto, že máme najrýchlejšie auto, ktoré je priam z inej ligy, však? Áno, je to čudné. Asi to bude tou vodou v pneumatikách alebo čím.”

Na druhej strane McLarenu mala v porovnaní so súpermi pomôcť nová technická direktíva. Red Bull totiž úspešne poukázal na to, že nasadzovanie dodatočných titánových platní v doske podlahy odporuje pravidlám, čo je praktika, z ktorej mali profitovať monoposty Mercedesu alebo Ferrari. Jasný efekt tejto direktívy sme však zatiaľ nespozorovali.

McLaren sa stále trápi, čo bolo vidieť aj v Norrisovej odpovedi na otázku, či je monopost lepší ako v piatok. “Nie,” okamžite zareagoval a vysvetlil, v čom bol problém. “Grip, balans… V aute sa jazdí veľmi ťažko. Celý rok sa v ňom jazdí ťažko, ale inokedy bolo veľmi rýchle. Tu sa v ňom jazdí ťažko a je pomalé. Je to skrátka tou nízkou priľnavosťou. Spolu s asfaltom nevyhovuje nám a štýlu, s ktorým treba jazdiť v tomto aute, jeho charakteristikám.”

O titule bolo rozhodnuté po prvých šiestich pretekoch, tvrdí Norris

Max Verstappen bude v nedeľu štartovať pred Landom Norrisom. Ak Holanďan dôjde pod šachovnicovú vlajku ako prvý z tejto dvojice, majstrovský titul už bude v jeho rukách. Norris tvrdí, že sa na tento súboj až tak nezameriava.

“Či to zajtra vyhrá alebo nie, až tak veľa sa toho pre mňa nezmení,” vyhlásil Norris. “Je dosť pravdepodobné, že šampionát vyhrá. Ja som sem prišiel pretekať a v každých pretekoch podať svoj najlepší výkon. Či skončí Max predo mnou alebo nie, taký je život. Dnes skončil tesne pred nami.”

“Myslím si, že máme šancu ho zajtra poraziť. Ja dám do toho všetko ako na každých pretekoch. Výsledok bude taký, aký bude,” pokračoval pomerne rezignovaným tónom, no ubezpečil: “Samozrejme, som na to pyšný, veď som to ja, kto bojuje s Maxom. Som pyšný, že som to ja a nie niekto iný.”

“Želám si, aby sa o titule rozhodlo neskôr? Určite, ale tento súboj bol stratený už po prvých šiestich pretekoch roka,” pripomenul Verstappenov vydarený úvod. “Vtedy dominoval Max. Red Bull bol príliš ďaleko vpredu a zmazať vzniknutý rozostup bolo už príliš ťažké. Som však pyšný. Som rád, že sme to dotiahli takto ďaleko, a že sme to my, nikto iný.”

Súvisiace články

Diskusia