Aston Martin ako najpomalší monopost? Musíme sa pripraviť na bolesť, odkázal Alonso
Aston Martin prináša jednu z najhorších hodnôt za peniaze v celom štartovom poli. Nebyť dobrého štartu do sezóny – tím v úvodných piatich pretekoch získal takmer polovicu všetkých bodov –, stajňa zo Silverstone by aktuálne bojovala s Haasom, Alpinom a RB o celkové piate miesto. Prepad výkonnosti je dokonca taký výrazný, že zelený monopost je v Las Vegas možno úplne najpomalší.
Po poruche Lanca Strolla v treťom tréningu sa kanadský pretekár objavil na trati až v samom závere Q1. Mechanici stihli výmenu rekuperačných systémov doslova tri minúty pred dvanástou, ale za takýchto okolností už s Aston Martinom veľa vody nenamútil. Viac pokusov dostal Fernando Alonso, ktorého monopost bol na trati od začiatku kvalifikácie, ale aj on ukázal, že jeho tím v súčasnosti už len odpočítava dni do konca sezóny.
Španielsky matador skončil až sedemnásty a preto nemal po skončení kvalifikácie žiadny dôvod na radosť či optimizmus. „Bolo to ťažké, ale nie prekvapujúce,“ vyhlásil Alonso.
„S výkonnosťou monopostu sme sa trápili posledných štyri alebo päť mesiacov. Niekedy sme v Q1 ukázali progres, inokedy nie. Bohužiaľ, dnes to bol druhý prípad,“ dodal dvojnásobný majster sveta.
Vnútri stajne, očividne, rastie netrpezlivosť. Aston Martin nielenže neukázal známky pokroku v posledných mesiacoch, ale v podstate ani v poslednom roku. Príchod Adriana Neweyho bude pre tím dôležitou vzpruhou. Rastúcu nespokojnosť už potvrdilo vedenie minulý týždeň, keď odvolalo z funkcie technického riaditeľa Dana Fallowsa.
„Čakajú nás ťažké preteky. Sme na sedemnástom a dvadsiatom mieste a chceme sa zlepšiť, ale podľa mňa je nepravdepodobné, že sa to podarí ešte tento rok. V posledných troch pretekoch sa musíme pripraviť na bolesť,“ varoval svoj tím hviezdny jazdec.
Čo sa s tým dá robiť? Nuž, v Silverstone sú v prvom rade šťastní, že majú dostatočný náskok na piatom mieste, pretože momentálne to nevyzerá, že do konca sezóny pozbierajú veľa bodov. Do konca tejto sezóny Aston Martin musí získať aspoň to málo, čo má k dispozícii, a v novej sezóne začať odznovu. Je však otázne, na čo sa zmôže konštrukčná kancelária v marci v Bahrajne, keď sa v druhej polovici novembra ich stroj nevie dostať z Q1.
„Musíme sa toho veľa naučiť, ale vždy sa učíte,“ povedal Alonso. „Keď štartujete na konci poľa, môžete riskovať pri niektorých vašich rozhodnutiach, pri výbere stratégie, pneumatík, a pod. Okrem toho však na zisk bodov potrebujeme aj trochu šťastia od chlapcov pred nami, pretože sú vo všeobecnosti rýchlejší.“
„Potrebujeme vypadnutia, alebo niečo podobné. Zostávame pozitívne naladení pred poslednými tromi pretekmi, ale, ako som povedal, bude to bolestivé,“ dodal Fernando.