Norris priznal, že nevie dostať pod kontrolu drobenie gúm: Nie som v tom veľmi dobrý
Chladné počasie v Las Vegas preverí všetky tímy v inej disciplíne, než na ktorú sú zvyknutí. Namiesto toho, aby pneumatiky museli čo najviac chladiť, sa v nevadskej púšti musia snažiť o presný opak; dostatočne ich zohrievať. McLaren je jedným z tímov, ktorý s tým nemá v kvalifikácii problémy, ale v pretekoch to bude mať ťažšie. Norris priznal, že manažovanie gúm môže byť jeho slabinou.
Keď je trať taká chladná ako v Las Vegas, na scénu sa vždy vrátia problémy s drobením pneumatík. K drobeniu totiž dochádza vo chvíli, keď je teplota pneumatiky na povrchu výrazne vyššia ako teplota vo vnútri. Keď potom monopost prechádza zákrutami, chladnejšie vnútro pneumatiky je aj o čosi pevnejšie ako zohriata vonkajšia vrstva, ktorá sa začína posúvať na pevnejšom jadre a trhať sa — drobí sa.
Na povrchu pneumatiky sa začínajú tvoriť drobné kúsky gumy, ako keď gumou na ceruzke pritlačíme na papier a ťaháme. Tieto drobné kúsky však následne zmenšujú kontaktnú plochu pneumatiky a monopost sa na nich do istej miery kĺže ako hranol po drobných valčekoch. Pri tom dochádza k zníženiu priľnavosti. Úlohou tímov je pracovať s pneumatikami tak, aby teplotný rozdiel v útrobách a na povrchu pneumatiky nebol taký veľký — dôležité je neprehrievať vrchnú vrstvu.
Lando Norris pri svojom hodnotení prezradil, že s tým má problém. “Myslím si, že s malým množstvom paliva to bolo v pohode. S plne natankovaným autom to bolo v mojom prípade šokujúce,” spustil sebakritický Brit. “Treba sa pozrieť na veľa vecí. Pri tejto kombinácii sa trápime s drobením predných pneumatík, ja v tom [manažovaní drobenia] nie som veľmi dobrý. Vždy sa tak trochu trápim, ale máme čas na tom popracovať. Dnešný deň mal dve tváre; s ľahkým autom sme boli dobrí, s natankovaným autom to bolo ťažké.”
Druhý muž priebežného poradia šampionátu by privítal radu, ako pracovať s pneumatikami, aby sa nedrobili, no uznal, že možno ani to by McLarenu nepomohlo. “Keby som vedel, asi by som to robil. Avšak, aj keby som o tom vedel, stále nie je jednoduché to aplikovať na trati. Vždy sa s tým trápim. Pozriem sa, na čom by som mohol pracovať. Aspoň sa teraz môžem viac koncentrovať na zlepšovanie sa s natankovaným autom ako s malým množstvom paliva, ale keď sa kvalifikujeme vpredu, to nám pomôže so všetkým ostatným.”
Nízka úroveň prítlaku v Las Vegas robí problémy všetkým jazdcom. V priebehu víkendu však monoposty budú na trať nanášať viac gumy a podmienky by sa mali zlepšiť. S tým aj forma McLarenu. “Dúfam v to, aj keď sa to asi nestane. Je to tu veľmi ťažké a je tu strašne málo gripu. Mal som pocit, že v bežnom aute by som bol rýchlejší, než sme v tejto chvíli.”
Zatiaľ čo Lando Norris obsadil druhé miesto, Oscar Piastri uzavrel piatkový program na ôsmej priečke so stratou takmer celej sekundy na tímového kolegu. Toto manko však neodráža skutočný rozdiel v rýchlosti.
“Keď zaviali červené vlajky, mal som rozbehnuté o dosť lepšie kolo, no ešte aj odhliadnuc od toho potrebujeme veci doladiť,” skonštatoval Oscar Piastri. “Rýchlostne sme na tom približne tak, ako by sme mali.”
Podmienky na trati hodnotil podobne ako jeho súperi. “Bolo to náročné. Dosť sa to podobalo na minulý rok. Každým kolom sa trať zlepšuje, no tentoraz sme aspoň vedeli, čo máme čakať. Bol to zaujímavý deň. Myslím si, že máme slušnú rýchlosť, no musíme to trochu doladiť. Ak tu netrafíte to svoje kolo, rýchlo stratíte čas, pretože trať sa výrazne zlepšuje. Vidím veľa pozitív, ale potrebujeme to doladiť.”
Hlavným súperom McLarenu v Las Vegas sa zatiaľ zdá byť Mercedes, zamyslel sa Piastri. “Mercedes dnes vyzeral byť rýchly. Veľmi, veľmi rýchly. Ferrari je tiež celkom silné, ale myslím si, že sme v hre. Mercedes mal vydarený deň, ale uvidíme, čo sa stane zajtra.”