logo F1online.skF1online.sk

Podľa Helmuta Marka nebude možné vymeniť nesprávne zadné krídlo

Max Verstappen
© X/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala22. 11. 2024

Red Bull má v Las Vegas problém. Na rovinkách výrazne stráca pre nesprávny výber zadného krídla, ktoré podľa Helmuta Marka navyše nebude môcť ani nahradiť za vhodnejšiu verziu. Tá totiž zostala v továrni.

Už počas piatkových tréningov prišiel nemecký magazín Auto Motor und Sport s informáciou, že Red Bull si do Las Vegas priviezol nesprávne zadné krídlo. V továrni má totiž ešte jednu verziu, ktorá generuje menej prítlaku, má menší aerodynamický odpor, a tak by bola vhodnejšia na dlhé rovinky v Las Vegas. Spočiatku sa predpokladalo, že tím ju stihne poslať do dejiska pretekov tak, aby dorazila pred štartom tretieho tréningu, no zdá sa, že nakoniec táto nádej zhasne.

“Nemáme druhé zadné krídlo. Nemáme menšie krídlo, aké vidíme na autách našich súperov,” povzdychol si po druhom tréningu Helmut Marko. “To by nám určite viac pomohlo.” Po otázke, či tím môže poslať druhú verziu z továrne v Anglicku tak, aby v priebehu približne 20 hodín dorazila do Las Vegas, odpovedal jednoslovne: “Nie.”

Red Bull už pritom skúsil všeličo. Na zadnom krídle odstránil aj Gurneyho klapku, no ani to nepomohlo. Na najrýchlejšie monoposty stráca približne 10 km/h a na lídrov okolo šesť desatín na kolo len na rovinkách. To pred kvalifikáciou neveští nič dobré, nuž a napokon ani pred pretekmi. Ak sa Max Verstappen a Sergio Pérez kvalifikujú v druhej polovici prvej desiatky či nebodaj nižšie, s predbiehaním môžu mať problémy.

Podľa Marka má jeho tím väčší potenciál, než čo ukázali tréningy, ale uznáva, že situácia nie je dobrá. “V krátkych stintoch sme nešli na mäkkých pneumatikách a dlhé jazdy boli len čiastočne dobré. Niektoré kolá boli konkurencieschopné, ale potom začali odchádzať zadné pneumatiky. Videli sme záblesky rýchlosti, teraz musíme nájsť aj konzistentnosť.”

Inžinieri majú stále voľné ruky a zmeny v nastaveniach môžu zmierniť hendikep červených býkov. “Potrebujeme lepší balans [medzi krátkymi a dlhými jazdami]. Z hľadiska jedného kola sa vieme zlepšiť, ale v tejto chvíli máme v dlhých stintoch problém s opotrebovaním pneumatík.”

Súvisiace články

Diskusia