Alonso si trúfol a skritizoval Pirelli: Nemáme poriadne gumy
Aj keď je to každému jasné, akosi sa o tom prestalo hovoriť. Jedným z menej nápadných, ale predsa dôležitých vrcholov víkendu, bola trúfalosť Lewisa Hamiltona po odloženej kvalifikácii, keď prišiel uprostred naživo vysielaného rozhovoru k Stefanovi Domenicalimu a povedal mu, že keď dostanú poriadne gumy so zahrievacími dečkami, budú môcť jazdiť. Podporil ho aj Fernando Alonso.
Kritika na adresu Pirelli bola kedysi úplne bežná, ale aj keď to nie je oficiálne, pravdepodobne ju pilotom pred niekoľkými rokmi zakázali. Keď sa po pretekoch v Baku ostro vyhradil George Russell a povedal, že súčasným pneumatikám nerozumie ani ich výrobca, nasledovala pozvánka „na koberček“ k Mariovi Isolovi.
„Keby ste nám dali lepšie pneumatiky do mokra a zahrievacie dečky, mohli by sme jazdiť. Pekne z teba urobím stredobod pozornosti!“ vyhlásil Lewis Hamilton, keď vtrhol do naživo vysielaného rozhovoru Stefana Domenicaliho po odloženej kvalifikácii na Interlagose. Liberty Media a FIA následne všetko napravili, kvalifikácia aj preteky sa uskutočnili a nechali dokonalo zabudnúť na známy problém.
Našťastie pre Pirelli a F1 sa o pneumatikách veľa nehovorilo, keďže tém na diskusiu sme v Brazílii mali viac ako dosť. V menej nápadnom rozhovore pre DAZN však nadviazal na Hamiltona aj Fernando Alonso so svojimi skúsenosťami z viac ako štyroch stoviek veľkých cien.
„Podmienky neboli ideálne, ale tiež nemáme poriadne pneumatiky pre najvyššiu motoristickú triedu,“ vyhlásil španielsky matador. „Keď dážď zhustne, prichádzajú problémy s aquaplaningom a potom dochádza k nehodám. Tuším, že Francovi Colapintovi sa to stalo dokonca za safety carom. Niekedy nemôžete nasledovať ani bezpečnostné vozidlo. Musíme to zlepšiť.“
Ten so svojím tímom zažíva jeden hororový víkend za druhým. Po daždivej kvalifikácii sa Alonso dokonca nechal počuť, že mal šancu na pole position. Nuž, všetko zmarila nehoda. Nie, v náročných podmienkach sa jej nevyhol ani Alonso. Ten nastúpil do pretekov s opraveným autom, ale značne zastaralejším.
Na druhej strane, nevedno, či to možno povedať v prípade Aston Martinu, keďže tento tím v samom zúfalstve nasadil krátko pred koncom sezóny aj podlahu zo Suzuky. „V kvalifikácii sme mali lepšie auto, ale potom sme museli vymeniť diely a nasadiť iné komponenty s horšou výkonnosťou,“ vysvetlil Alonso.
„V pretekoch sme na tom boli opäť zle s rôznymi podlahami a súčiastkami, o ktorých už vieme, že fungujú horšie. Nemali sme však k dispozícii nič lepšie. Preto sme v pretekoch boli pomalší,“ vysvetlil španielsky matador.
Aston Martinu v tejto chvíli už o nič nejde. Fernando sa môže len modliť a dúfať, že v roku 2026 sa situácia zlepší aj s pomocou Adriana Neweyho. Posledné týždne tejto sezóny budú skutočne len o prežití. „Z každého víkendu si môžeme odniesť pozitíva a lekcie. Musíme ich využiť,“ vyzýva svoj tím Alonso.
„Tento víkend sme vyskúšali rozličné balíky. Myslím si, že opäť sa jasne prejavilo, ktoré fungujú, a ktoré nie. Dúfajme, že všetky tieto informácie pomôžu tímu v roku 2025,“ dodal s nádejou dvojnásobný majster sveta.