logo F1online.skF1online.sk

Horner aj Marko chcú Colapinta, ale každý vraj v inom tíme

Franco Colapinto
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 11. 2024

Výmena Logana Sargeanta v kokpite Williamsu nám vážne zamiešala so situáciou na prestupovom trhu. Táto zmena vyniesla do Formuly 1 nesmierne zaujímavého jazdca. Nejde len o výkony Franca Colapinta, ale zároveň o jeho marketingovú a ekonomickú hodnotu. Na jeseň sa nám strhla bitka o služby mladej nádeje a za hlavného záujemcu je považovaný Red Bull.

Aj keď po potvrdení Gabriela Bortoleta by sme mali považovať tohtoročný prestupový kolotoč – bol poriadne intenzívny – za uzavretý, aj v polovici novembra riešime početné špekulácie. Dlhodobo sa diskutuje o budúcnosti Sergia Péreza v Red Bulle, ale najnovšie sa objavili správy, že ani budúcnosť Jacka Doohana nie je stopercentne istá.

Colapinto nemá miesto pre rok 2025 a keďže ide o výkonnostne i ekonomicky zaujímavého pilota, zdá sa, že niektoré tímy sú ochotné mu niečo nájsť. „Špekulácie v priebehu brazílskeho víkendu zašli tak ďaleko, že ho spájali s miestom Sergia Péreza po boku Maxa Verstappena v Red Bulle,“ píše magazín Autosport. „Záujem o Argentínčana potvrdili samotní zástupcovia tímu počas podujatia na Interlagose.“

Keď Christian Horner ostentatívne navštívil Jamesa Vowlesa v motorhome Williamsu, jasne tým ukázal, že obe strany nemajú potrebu čokoľvek tajiť. Rokovania, celkom očividne, prebiehajú, ale aký bude ich výsledok?

„Aj keď Colapinto upútal pozornosť Red Bullu, zostáva otázne, kam by ho umiestnili, keby sa zaradil do kádra výrobcu energetických nápojov. Podľa špekulácií nahromadených počas víkendu na Interlagose vidí poradca Red Bullu Helmut Marko v hlavnom tíme Liama Lawsona po boku Maxa Verstappena. V takom prípade by Colapintovi pripadla sedačka v RB vedľa Júkiho Cunodu,“ píše Autosport.

„Naopak, podľa špekulácií má Horner iný plán. Ten by vraj Colapinta radšej posunul rovno do Red Bullu po bok Verstappena a Lawsona nechal v RB. Christian by týmto maximalizoval ekonomický potenciál Franca Colapinta, ktorého popularita v Argentíne, Južnej Amerike a Strednej Amerike úplne explodovala. Tento ťah by však so sebou priniesol nemalé riziko vzhľadom na Francove obmedzené skúsenosti, keďže sezónu začal vo Formule 2,“ pripomína britský magazín.

Horner by teda rád opäť hodil cez palubu juniorský program Red Bullu a uprednostnil ekonomické výhody? Vieme, že jeho tím nemá problémy s financovaním, ale po naštartovaní motorového oddelenia Red Bull Powertrains sa objavilo pár náznakov, že spoločnosť potrebuje každé euro pri naháňaní zdrojov, znalostí a skúseností automobiliek s bohatou históriou.

Do tohto plánu však príliš nezapadá údajná požiadavka Jamesa Vowlesa, ktorý vraj za uvoľnenie Colapinta žiada 20 miliónov dolárov, čo sa Red Bullu zdá priveľa za stále dosť neprevereného mladíka, hoci dlhodobý finančný benefit môže výrazne prevýšiť počiatočnú investíciu. Okrem toho, médiá prichádzajú s ďalšou zaujímavou novinkou. Aj Autosport nadviazal na správy Gazzetta dello Sport a tvrdí, že do dostihu o služby Colapinta vstúpil ďalší kôň.

„Aby toho nebolo málo, tento týždeň sa objavila ďalšia divoká špekulácia, ktorá spája Franca s tímom Alpine, aj keď tím už na rok 2025 oficiálne potvrdil Pierra Gaslyho a Jacka Doohana. Tieto rozhodnutia však neurobilo súčasné vedenie stajne,“ píše Autosport.

„Hypotézu potvrdil aj test Alpinu v Katare s monopostom z roku 2022. Pôvodne bol určený pre Doohana a juniora stajne Victora Martinsa, ale na okruhu sa prekvapujúco objavil aj Gasly a niektorí jeho prítomnosť označili za snahu tímu otestovať Doohanovu výkonnosť,“ uviedol britský magazín na záver.

Súvisiace články

Diskusia