Lawson sa v Brazílii snažil prežiť: Desaťkrát som takmer havaroval
Upršaná Veľká cena Sao Paula bola aj pre Liama Lawsona skúškou ohňom. Novozélanský pretekár ju však zvládol a domov si odniesol dva body za deviate miesto, keď sa v závere pretekov skvele ubránil pred Lewisom Hamiltonom aj Sergiom Pérezom.
Liamovi Lawsonovi v šprinte len tesne ušiel majstrovský bod za ôsme miesto po tom, čo ho zdolal Sergio Pérez. V nedeľu mu to však vrátil, keď do cieľa dorazil na deviatej priečke, zatiaľ čo Checo v bodovanej desiatke chýbal. Lawson a Pérez tak v Sao Paule zviedli pomerne vyrovnanú partiu — s tým rozdielom, že Lawson sedel v monoposte Racing Bulls a Pérez v aute, ktoré tento rok vyhralo osem veľkých cien vrátane tej poslednej.
Po pretekoch však Liam Lawson nebol celkom spokojný. “Skončiť s obomi autami na bodoch je pre tím skvelé, ale je to trochu škoda vzhľadom na to, kde sme štartovali,” konštatoval s odkazom na tretiu a piatu priečku zo štartu.
Novozélanďan aj tak skončil vysoko, keď vezmeme do úvahy, že ho počas pretekov roztočil Oscar Piastri. Austrálčan síce dostal desaťsekundový trest, ale Lawson takisto stratil niekoľko sekúnd.
O ďalšie pozície ho pripravil z hľadiska bezpečnosti síce rozumný, ale výsledkovo azda najhorší strategický ťah celého víkendu. Tím ho poslal do boxov po nové pneumatiky krátko po tom, čo sa skončila fáza VSC.
“Naše preteky trochu pokazilo to, keď nás roztočil [Piastri], a potom sme zastavili po monzúnky,” konštatoval Lawson. Monzúnky sa ukázali ako veľmi dobré pneumatiky a v každom sektore boli o pár sekúnd rýchlejšie ako intermediálky. Potom však prišiel výjazd safety caru a červená vlajka, takže namiesto toho, aby juniorský tím Red Bullu profitoval z nasadenia gúm do dažďa, ešte väčšmi stratil. Opäť sa ukázalo, že monzúnky sa v modernej efjednotke ani neoplatí nasadzovať. Keď si ich množstvo vody na trati vyžiada, riaditeľstvo pretekov neutralizuje priebeh.
“Bolo to tvrdé a úprimne vám poviem, že už len prežiť bolo samo osebe náročné,” pokračoval pilot Racing Bulls, ktorý skonštatoval, že “desaťkrát som takmer havaroval”. Problém mal aj vôbec doraziť k mechanikom. “Keď sme sa rozhodli pre pitstop a vchádzal som do boxov, vôbec som nezastavoval. Rútil som sa priamo do bariéry na vjazde. Tesne pred ňou auto našlo grip.”
“Boli to brutálne preteky. Na konci sme sa trochu trápili s našou rýchlosťou, ale na štarte sme boli silní, takže možno sme v úvode príliš zatlačili na pneumatiky. Pozrieme sa na to,” doplnil.