logo F1online.skF1online.sk

Krack žiada, aby verejnosť v súvislosti s vylepšeniami nerobila unáhlené závery

Mike Krack
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 16:02

Aston Martinu v tejto sezóne nefungoval azda ani jeden balík vylepšení. Britský tím v Austine opäť predstavil niekoľko noviniek a opäť sa zdalo, že trafil vedľa. Šéf tímu Mike Krack však žiada verejnosť, aby si na verdikt počkala skôr, než stajňu zo Silverstonu odsúdi.

“Niektorí ľudia vždy robia unáhlené závery,” hneval sa Mike Krack po víkende v USA, kde sa ani Fernando Alonso nedokázal vyšplhať na lepšie ako trináste miesto. Vzhľadom na výsledky tohtoročného sezónneho vývoja, ktorý nemal veľkú potenciu, a súčasného trendu závery možno nie sú až také unáhlené.

Už od júna tohto roka od šéfa stajne počúvame, že za rohom je balík vylepšení, ktorý by mal Aston Martinu pomôcť. Problém je v tom, že vždy sa hovorí len o ďalšom balíku, z ktorého sa nikdy nestane ten aktuálny. A tak zatiaľ britský tím nevytrhol z biedy ani mix pozostávajúci z nového predného krídla, koncovej lišty zadného krídla, krytov motora, podlahy a difúzora.

Fanúšikovia Fernanda Alonsa a Aston Martinu však tentoraz majú podľa Kracka nádej. “Keď prinesieme nové súčiastky na šprintové podujatie, veľmi pozorne zvažujeme, čo by sme mali a nemali spraviť. Podľa mňa by sme mali zachovať chladnú hlavu, pozrieť sa, čo sme priniesli, pretože v priebehu víkendu sme na aute spravili značné úpravy. Mali by sme preskúmať, kam nás zaviedli a prijať správne rozhodnutia pre Mexiko. Ja by som ich však tak rýchlo neodpisoval.”

Ak sa však Aston Martinu nepodarí presvedčiť v Mexiku, už len sotva bude môcť tím žiadať fanúšikov o trpezlivosť. Na prípravu monopostu bude mať tri voľné tréningy, pričom ten druhý bude dokonca predĺžený o 30 minút. Pirelli chce počas neho testovať aj budúcoročné pneumatiky a priamo ich porovnávať s tohtoročnými. Tímy počas toho budú zbierať dáta.

“Mexiko je orientované smerom k nízkym rýchlostiam a je vo vysokej nadmorskej výške. Je tu aj oveľa menej hrboľov. Ľudia budú mať iné problémy ako mali v Austine,” predpovedá Krack. Jedným z problémov bude chladenie pohonnej jednotky.

Nie však jediným. “Toto platí pre všetkých. Uvidíte, že poradie sa bude miešať a pomyslíte si: Títo chlapci spravili krok vpred, nuž a na druhý deň sa budú zas trápiť viac. Musíte teda zachovať otvorenú myseľ. Som si istý, že prijmeme správne rozhodnutie, ktorý balík a ktoré komponenty si vezmeme do Mexika, aby sme získali čo najlepší výsledok.”

Sezóna sa chýli ku koncu. Mike Krack pripúšťa, že jeho tím sa stále snaží pochopiť monopost AMR24. Nie je teda stopercentne isté, že si v Mexiku vyberie správne. “Množstvo ľudí sa po osemnástich-devätnástich pretekoch a po troch rokoch týchto pravidiel pýta, ako sa ešte môžeme niečo učiť? Autá sú však extrémne komplikované. Jazdia tesne nad traťou.”

“Pozrite si prvý sektor [v Austine] a uvidíte, že monoposty skáču a sú nestabilné. Toto treba skutočne pochopiť. Učíme sa, snažíme sa pochopiť, ako sa vieme zlepšiť s pomocou dostupných nástrojov. Niekedy sa vyberiete istým smerom a pomyslíte si, že sa musíte vrátiť späť. To sa stalo nám. Stalo sa to mnohým tímom. Ide však o to zbierať poznatky z posledných dvoch alebo troch sezón,” dodáva. “Je jasné, že všetky tímy sa priblížili k zóne, kde to už nie je tak ľahko predvídateľné. Musíte pracovať s rozumom: Ako ďaleko s tým zájdem, aby som si nespôsobil problémy a stále mal pomerne stabilný a ovládateľný monopost?”

Súvisiace články

Diskusia