logo F1online.skF1online.sk

Množstvo odchodov z Red Bullu nie je bežné, tvrdí Steiner

Monoposty Red Bullu, ilustračné
© Mark Thompson/X/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala14. 10. 2024

Podľa Helmuta Marka sa nestrieľa z toho, že pár ľudí sa rozhodlo opustiť Red Bull. Tento odliv mozgov označil za normálny proces obmeny, s čím však celkom nesúhlasí Günther Steiner. Bývalý šéf Haasu vníma aktuálnu situáciu v Red Bulle ako neštandardnú. Ľudia sa síce v tímoch skutočne obmieňajú, ale nie tak náhle a intenzívne ako v Milton Keynes.

Zatiaľ posledná dominová kocka, ktorá už spadla, má na sebe meno Will Courtenay. Z hlavného stratéga Red Bullu sa v priebehu roka 2026 stane športový riaditeľ McLarenu, čo je ďalšia rana pre červených býkov.

“Skôr či neskôr v Red Bulle nezostane nikto! Kancelárie budú zívať prázdnotou,” vyhlásil v podcaste Red Flags Günther Steiner, ktorý bol kedysi sám zamestnancom Red Bullu. “Willa poznám, strávil tam dlhý čas. Myslím, že na začiatku som ho zamestnal ja.”

Jeho odchod nevníma pozitívne. “Je to nepríjemná vec. V Red Bulle nevidel progres a dostal ponuku na pozíciu športového riaditeľa McLarenu, ktorého nemajú, a Andrea Stella nechce robiť všetko sám.”

“Will je pre nich dobrou posilou. Pozná to tu, pozná stratégie aj športové pravidlá. Red Bull beztak reštrukturalizuje a možno nebol súčasťou ich plánov. Takéto veci sa v F1 stávajú, no Red Bull určite nebude silnejší, keď ho budú opúšťať ľudia ako Will,” upozornil 59-ročný Talian.

Ak Courtenay bude dohliadať aj na strategické oddelenie McLarenu, papájoví sa môžu tešiť, že v budúcnosti sa bude o ňom hovoriť čoraz menej. Cieľom každého stratéga v tíme by totiž malo byť, aby sa v tlači nespomínal takmer vôbec.

“Red Bull robí najmenej chýb. Keď je stratégia správna, málokedy o nej počujete. Dopočujete sa o nej, len keď je chybná,” pripomenul Steiner. “V Red Bulle k tým chybám dochádza zriedka a Will je toho súčasťou. On tomu šéfuje. Neviem, či stratégovia budú pracovať pod Willom ako športovým riaditeľom v McLarene. On však vie, ako na to. Pomôže im. McLaren nie je strategicky najsilnejší.”

McLaren si na Courtenayov príchod ešte bude musieť počkať, keďže neukončuje zmluvu predčasne, ale s Red Bullom zotrvá až do jej vypršania. V Milton Keynes ich to poteší, pretože odchodov začína byť veľa.

“Je toho o čosi viac, než je normálne,” vníma odliv oveľa vážnejšie ako napríklad Helmut Marko. “Koľko ľudí odišlo minulý rok? Žiaden. Tento rok odchádzajú všetkými smermi. Zoznam tých ľudí je dlhý. Nuž a je to aj psychologické, niektorí tam strávili dlhú dobu.”

Zamestnanci vraj môžu cítiť, že loď sa pomaly potápa, a tak to chcú využiť. “Keď niekto odchádza, tak si povie: ‘Toto bude pre mňa dobrý krok. Pôjdem preč, kým mám ešte vysokú hodnotu, pretože posledných päť rokov som bol v najlepšej stajni.’ Vtedy máte hodnotu. Ak by ste čakali príliš dlho a tím by už nebol taký silný, vaša hodnota by klesla.”

Dvojica najpovolanejších — Christian Horner a Helmut Marko — stále drží kormidlo, čo je pozitívne. Budú však musieť nabrať nový vietor do plachiet. “Kapitán je stále na palube, sú tam s ním aj inžinieri. Pierre Waché je stále na palube, a on je veľmi dobrý. Opäť to prebudujú s mladšími talentmi. Šancu dostanú tí, ktorí by inak odišli. Keď odchádzajú ľudia z vedenia, do hry sa dostanú ďalší.”

“Aj po odchodoch môžu byť rovnako dobrí, prípadne aj lepší. To neviete povedať, musíte to len zistiť. Množstvo pozícií však vedia obsadiť interne,” nepochybuje Steiner.

Súvisiace články

Diskusia