Opatrný prístup McLarenu zaujal aj Aston Martin: Nepozrieť sa na to by bolo šialenstvo
Aston Martin si stále razí cestu späť medzi top tímy. Nutne sa pri tom musí inšpirovať aj svojimi súpermi vrátane McLarenu, ktorého prístup budí záujem u inžinierov zo Silverstonu. Šéf tímu Mike Krack konštatuje, že by bolo nerozumné nezamyslieť sa nad tým, prečo McLaren k vývoju pristupuje inak ako ostatní.
Zatiaľ čo súperi McLarenu predstavujú jedno vylepšenie za druhým, papájový tím od VC Miami jazdí s veľmi podobným monopostom. Aj jeho inžinieri konštatujú, že miamský balík noviniek bol posledným skutočne veľkým zásahom do auta.
I napriek tomu sa tradičnej britskej stajni darí držať v dobrej forme, ba dokonca sa dostal na čelo šampionátu. Pomohol mu aj fakt, že nezažíva také výkonnostné výkyvy ako ostatní; Ferrari sa prepadlo po španielskom balíčku, ktorý zničil majstrovské nádeje Charlesa Leclerca, nuž a Mercedes už zrejme definitívne hodil do koša novú podlahu z Belgicka.
McLaren nastavil nový trend a v Aston Martine ho so záujmom pozorujú. “Dosť intenzívne to sledujeme,” prikývol Mike Krack. “Keď si porovnáme ich rýchlosť, vidíme, že spravili krok vpred. Dá sa nájsť korelácia pri niektorých deklarovaných vylepšeniach, pri ktorých si poviete: OK, tak toto zmenili a takýto to malo potenciál. Napríklad v Zandvoorte spravili drobnú zmenu tu, drobnú zmenu tam. Vidíme, že tieto autá sa stali veľmi delikátne a komplexné. Bolo by bláznovstvom sa na to nepozrieť.”
Aston Martin sa ním môže inšpirovať, ale teraz ešte nenastal ten správny čas, aby ho celkom skopíroval. V tejto chvíli musí riskovať, ak sa chce priblížiť k pódiám, keďže bez veľkého skoku to nepôjde. Aj pri tom však bude musieť brať do úvahy to, čo McLaren učí celý padok.
“Prvých pár veľkých cien v úvode roka sme boli na rovnakej úrovni s Mercedesom, nuž a potom vyhrali aj pár pretekov. Pri týchto pravidlách je teda možné spraviť výrazný krok vpred, ak dosiahnete, aby ste mali stabilné auto, ktoré sa bude správať podľa želaní jazdcov,” zdôraznil Krack.
Dnes je dôležitá práve stabilita monopostu, ktorý v zákrutách nebude poskakovať a ktorého vyváženie sa nebude meniť v závislosti od typu zákruty. “Teraz už neprebieha čistokrvná honba za prítlakom, ako to bolo v minulosti. Teraz je to naozaj náročné v tom, že je to už viac o tej stabilite, ale aj o vyvážení, nuž a napokon, samozrejme, o prítlaku.”