logo F1online.skF1online.sk

Lewis Hamilton prejavil záujem o kúpu tímu MotoGP, tvrdí šéf Liberty Media

Lewis Hamilton a Valentino Rossi si vymenili motorku a auto
© Monster Energy
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 10. 2024

Podarí sa Liberty Media s MotoGP rovnaký boom ako s Formulou 1? Vieme, čo sa stalo s týmto športom po roku 2017. Americká spoločnosť nastúpila a nastolila cestu globálneho rastu nevídaných rozmerov. Liberty Media v tomto roku kúpila aj MotoGP a podľa slov jej generálneho manažéra Grega Maffeia sa len týmto jediným krokom výrazne zvýšil záujem zo strany investorov.

Americká spoločnosť v apríli oznámila, že kúpila 86-percentný podiel v Dorna Sports – španielskej spoločnosti, ktorá od roku 1992 vlastnila MotoGP. Strany sa dohodli na cene 4,2 miliardy dolárov, podali si ruky a teraz musíme len čakať, či si najväčší motocyklový šampionát prejde revolúciou podobnou ako najvyššia motoristická trieda.

Vieme, ako na tom boli tímy Formuly 1 v čase odchodu Bernieho Ecclestona. V tomto športe dlho platilo, že keď chcete zarobiť milión, potrebujete dva milióny, ale to sa teraz postupne mení. Aj keď počas vlády Liberty Media zasiahla F1 globálna pandémia, účtovné uzávierky tímov za rok 2023 vykazujú zisky – platí to o Haase aj McLarene.

Ak by sa v MotoGP podarilo niečo podobné, možno je kúpa tímu v tomto šampionáte dobrou investíciou do budúcnosti. „Mám pre vás dobrý príklad,“ povedal generálny riaditeľ Liberty Media Greg Maffei. „Keď sme oznámili akvizíciu MotoGP, okamžite nám volali ľudia s tým, že chcú kúpiť tím. Patril k nim aj Lewis Hamilton.“

„Prečo? Pretože videli, k čomu došlo vo Formule 1. Volajú nám veľkí dodávatelia a hovoria, že sa chcú zapojiť. Bohužiaľ, musím im povedať, že o tom momentálne nemôžeme hovoriť, pretože sme zatiaľ nedostali povolenie od Európskej únie. Radi si o tom pohovoríme, keď ho dostaneme,“ skonštatoval Maffei.

Ten už načrtol veľkolepé plány jeho spoločnosti s MotoGP. Amerika sa stala prirodzeným terčom jeho záujmu, keďže práve v tejto krajine zažíva Formula 1 obrovský boom, kým motorky zostali pod bývalým vedením sústredené na Európu a Áziu s jedinými pretekmi v celej Amerike. To sa však, zdá sa, rýchlo zmení.

„MotoGP je neuveriteľne vzrušujúci produkt. Neviem, či niektorí z vás videli preteky, ale chlapi tam jazdia na motorkách rýchlosťou 350 kilometrov za hodinu desať centimetrov od seba. Je to šialené a predbiehanie nádherné,“ hlási nadšene Maffei.

„Je škoda, že tu v Spojených štátoch a vo svete sa toho o MotoGP vie tak málo. Existuje záujem z Ázie a ďalších miest, ale stredobodom záujmu šampionátu je Španielsko, Taliansko a sčasti Francúzsko. Je tu príležitosť na expanziu a videli sme, čo sme dokázali s Formulou 1 rozprávaním príbehov. Okrem toho sme zlepšili ďalšie veci, ako napríklad zábery na obrazovkách, aby fanúšikovia lepšie porozumeli nášmu športu. To všetko môže pomôcť aj MotoGP,“ uviedol šéf Liberty Media.

Súvisiace články

Diskusia