Bearman sa poďakoval Hamiltonovi za jeho férovosť: Vedel som, že ma nepošle do bariér
Pretekať proti Lewisovi Hamiltonovi musí byť pre každého mladého pilota zážitkom. Nie len preto, že patrí medzi najväčšie legendy Formuly 1, ale aj medzi najférovejších jazdcov pri vzájomných súbojoch. Ollie Bearman sa za to Hamiltonovi poďakoval.
Dočasný náhradník za Kevina Magnussena si v nedeľu splnil svoje úlohy viac ako adekvátne a do dnešného dňa je jediným jazdcom v histórii, ktorý na svojich prvých dvoch veľkých cenách získal body pre dvoch rôznych konštruktérov.
Pomohla mu nehoda Carlosa Sainza a Sergia Péreza, ale za svoj výkon si ich aj tak zaslúžil. V druhom stinte totiž dlho útočil na Franca Colapinta a zároveň sa bránil pred Lewisom Hamiltonom, čo nebolo vôbec jednoduché. Hamilton nakoniec ukázal svoje skúsenosti, využil Bearmanovu chvíľkovú slabosť a v prvej zákrute sa dostal pred Haas.
Oliver Bearman sa pokúsil udržať na vonkajšku zákruty a mal kus šťastia, že neskončil v bariére. Poďakoval sa za to priamo Hamiltonovi. “Je to super pocit, keď viete, že môžete ísť po vonkajšku a on vám nechá miesto. Ako aj v prvej zákrute — vedel som, že ma nepošle do bariéry, čo pri ostatných jazdcoch už nie je také isté. Je to skvelý pocit. Pretekáte s ním veľmi čisto, ale tvrdo.”
Člen jazdeckej akadémie Ferrari, a tak svojím spôsobom aj budúci kolega Lewisa Hamiltona, opísal bitku v druhej polovici pretekov výrazom “jojo efekt”. “Pár kôl som na to naozaj tlačil, aby som Franca predbehol a dosť sa mi pri tom rozpálili pneumatiky. Bolo to presne v tom momente, keď [Hamilton] udrel a mohol ma pomerne ľahko predbehnúť.”
“Potom som potreboval pár kôl [na schladenie gúm], dostihol som ho a takmer som sa opäť chytil DRS. Je to mrzuté, že som mu dovoliť ma predbehnúť, ale podobné chyby si s takýmto chlapíkom za chrbtom nemôžete dovoliť,” uvedomuje si Bearman.
Po nehode Ferrari a Red Bullu si jazdci vzadu polepšili o dve priečky, ale to by Bearmanovi na body nestačilo. V samom závere sa však aj s Hamiltonom dostal pred Nica Hülkenberga, ktorý po prejazde cez úlomky šiel veľmi opatrne. Zelenú vlajku za miestom nehody preto ešte stihli využiť jeho protivníci.
“Potom sa opäť objavila zelená a s Lewisom sa nám ho podarilo dostať. Predbehol som ho, kvôli čomu je mi ho ľúto. Mal problém a stratil pozíciu ešte aj voči Francovi, no ja som rád, že som si odniesol jeden bod,” pousmial sa.
Na sociálnych sieťach napokon pridal fotku z parc fermé, kde si s Lewisom Hamiltonom podal ruku: “Nestáva sa každý víkend, že si to môžete rozdať so sedemnásobným majstrom sveta. Vďaka za súboj, sir Lewis.”
Pre Bearmana je to ďalšia cenná skúsenosť, ktorá sa mu o rok rozhodne zíde. Stane sa z neho totiž hlavný pilot Haasu. Čo si z dnešných pretekov môže odniesť? Že vo Formule 1 nemusí byť k pneumatikám taký nežný ako vo svojej “domovskej” sérii.
“Boli to ťažké preteky. Na bodoch som nebol až do konca pretekov, pretože sa potom predo mnou objavila nehoda. Mali sme vskutku rýchle auto a ak mám byť úprimný, aj ja som bol rýchly, len som stratil príliš veľa času v prvom stinte, keď som nejazdil príliš rýchlo. Prehnane som šetril pneumatiky, čo nebolo nutné,” vyčítal si Bearman.
Napokon doplnil: “V týchto pretekoch som až príliš pamätal na skúsenosti z Formuly 2. Trať je však aj v pretekoch iná a na dlhé jazdy z druhého tréningu môžete takmer zabudnúť a začať odznova. Pripisujem to skúsenostiam.”