Colapinto o svojej nehode: Bola to začiatočnícka chyba
Franco Colapinto bol hodený do hlbokej vody. Okruh v Baku neponúka jazdcom toľko priestoru na chyby ako napríklad Monza, a mladý Argentínčan sa už o tom sám presvedčil. Zo svojej nehody si však nič nerobí a hovorí, že to bola prostá nováčikovská chyba.
V prvom tréningu sme videli tri červené vlajky, pričom o jednu z nich sa postaral Williams. Franco Colapinto zaváhal v štvrtej zákrute, kde si zničil celú ľavú stranu monopostu. “Bariéry sú tak blízko a sú také tvrdé!” vyhlásil aj tak dobre naladený mladík.
“Ešte nikdy som takto nevrazil do bariéry. Bola to nehoda v nízkej rýchlosti, no aj istá skúsenosť. Je to pre mňa nový okruh a vlastne všetko je pre mňa nové. Bola to začiatočnícka chyba,” pripustil náhradník za Logana Sargeanta.
Full footage of Franco Colapinto's crash in FP1!💥#F1 #Formula1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/yWHa35ZNA4
— Extreme Cars (@extremecars__) September 13, 2024
“Odhliadnuc od toho sme mali veľmi dobrý druhý tréning. Hrdinami dnešného dňa sú mechanici, museli odviesť ohromné množstvo práce. Nemali ani obed, stále šli na plný plyn a pred druhým tréningom dali auto dohromady. Ohromilo ma to a bol som aj rád, že som si tým prešiel v takej skorej fáze víkendu a postupne som si mohol vracať sebavedomie,” poďakoval sa svojmu tímu.
Chyba sa môže stať a v tréningoch sme videli množstvo žltých vlajok. Havaroval dokonca aj Charles Leclerc a Maxa Verstappena zachránilo šťastie. Colapinto si uvedomoval, že po nehode sa musel otriasť a pokúsiť sa dostať do pohody.
“Bola to malá chyba, ktorá vás tu vyjde draho,” poznamenal Colapinto. “Bola to menšia chyba ako tá z prvej časti kvalifikácie v Monze, no s vážnejšími následkami. Máme dobré auto a s pribúdajúcimi kolami sa cítim komfortnejšie. Teším sa na zajtra.”
Dobré umiestnenie v tréningu body ešte nikomu neprinieslo. Colapinta môže tešiť, že bol tak blízko svojmu tímovému kolegovi, no on sa tým neutešuje. Chce pokračovať v tvrdej práci. “Koncentrujeme sa na kvalifikáciu a preteky. Musím naďalej pracovať a snažiť sa pochopiť, ako je to s prehrievaním a degradáciou, no máme ešte množstvo času, aby sme na tom popracovali. Treba pokračovať a pochopiť tieto veci. Je to proces a len moje druhé preteky, takisto na novom okruhu. Bol to ťažký štart, ale podľa mňa odvádzame dobrú prácu.”
Albon zápasí s brzdami
Alex Albon v piatok nehavaroval, takže jeho príprava na zvyšok víkendu prebiehala o čosi hladšie, no v kvalifikačnej simulácii bol rovnako rýchly ako Colapinto. Dvojicu delila len zanedbateľná jedna stotinka sekundy.
Na kvalifikačné kolo má totiž všetko veľký vplyv. Aj drobné odchýlenie sa od ideálneho nastavenia môže jazdca stáť veľa času na kolo. “Bojujeme so svojimi vlastnými problémami, so správaním auta a pocitmi,” vysvetľuje Alex Albon.
“Na tomto okruhu je to veľmi citlivé. Priľnavosť je nízka, pneumatiky sa šmýkajú a prehrievajú. Pirelli stanovilo vysoké tlaky pneumatík, takže si nemôžete dovoliť kĺzanie, ktoré rýchlo zničí pneumatiky. Je to potom také kontrolované ostré kolo. Nie je to zábavné, ale všetci sme na jednej lodi. Spravíme pár zmien, pretože dnes sme neboli veľmi spokojní s tým, ako sa auto správalo najmä na hrboľoch. Ak nám to pomôže v tejto veci, bude to dobrý krok vpred,” zamyslel sa thajsko-britský jazdec.
Následne vypichol aj jednu konkrétnu oblasť, v ktorej má problémy so svojím monopostom. Je ním správanie auta na brzdách. Williamsu sa však medzi prvým a druhým tréningom podarilo odstrániť viacero nedostatkov auta.
Tím z Grove verí, že ešte má priestor na rast. “V tejto chvíli nie sme dosť rýchli na najlepšiu desiatku, no auto určite nie je dokonalé. Musíme pomeniť veľa vecí. Ak v noci prijmeme správne rozhodnutia, nebude to také zlé, azda zabojujeme o prvú desiatku.”