logo F1online.skF1online.sk

Marko sa vysmial McLarenu: Chcem im poďakovať!

Helmut Marko
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 9. 2024

Max Verstappen finišoval Veľkú cenu Talianska na šiestom mieste. Nie je teda ani trochu nefér tvrdiť, že Lando Norris naňho mal získať sedemnásť bodov – ideálne osemnásť s najrýchlejším kolom. To sa však nestalo a McLaren mu v Monze nepomohol ani k dvom bodom navyše za druhé miesto. Nerozhodnosť a neschopnosť tohto tímu sa stala terčom nemalého posmechu a, samozrejme, príležitosť si nenechal ujsť ani Helmut Marko.

McLaren sa v tejto sezóne dopustil toľkých strategických a prevádzkových chýb a toľkokrát nevyužil svoju príležitosť, že by to vystačilo aj na tri sezóny. My však máme za sebou „len“ dve tretiny ročníka 2024. V Monze sa to stalo opäť. Nielenže tím nevyhral, hoci mal určite najrýchlejšie auto, ale pripravil o ďalšie dôležité body svojho pilota Landa Norrisa, ktorý má v boji o titul stále najbližšie k Maxovi Verstappenovi.

Britskému pretekárovi konečne vyšiel štart a podržal si vedenie do prvej zákruty. V tomto okamihu mala zasiahnuť chladná racionalita, ale McLaren svojím jazdcom pred pretekmi nepovedal, že Lando bojuje o titul a Oscar sa má podľa toho zariadiť. Piastri zaútočil do štvrtej zákruty a ujal sa vedenia. Pri pohľade na vyjadrenia jazdcov i zástupcov tímu pritom celkom očividne neporušil žiadnu predpretekovú dohodu.

McLaren si nevybral jazdeckú jednotku a následky mohli byť katastrofické. Keďže to však neskončilo kolíziou, následky sú „len“ veľmi nepríjemné. Keby však Lando Norris viedol na konci prvého kola s Oscarom Piastrim na druhom mieste, s najväčšou pravdepodobnosťou by vyhral a McLaren by si z pretekov odniesol 44 bodov. To sa však nestalo a v Red Bulle pri pohľade na nekompetentnosť svojho hlavného rivala len mľaskajú blahom.

„Takýto výsledok a sklamanie? To v žiadnom prípade!“ vyhlásil Helmut Marko po pretekoch pre De Telegraaf. „Trochu sme to očakávali a rád by som z tohto miesta pogratuloval Ferrari k víťazstvu a poďakoval McLarenu za ich športové správanie. Vážim si to a trochu to uľahčilo našu situáciu.“

To je dokonalý výsmech do tváre partičky okolo Stellu a Browna, ktorí sa mali zamyslieť už pred mesiacom a dnes je možno neskoro. Uvidíme na konci sezóny.

Marko svoje slová podčiarkol aj v rozhovore pre rakúsky ORF. „Sme radi, že Ferrari vyhralo s odvážnou a na konci dňa aj úspešnou stratégiou. Sme tiež radi za športový prístup McLarenu. Mohli sme to vidieť v prvom kole a ani v neskoršej fáze pretekov si nevymenili pozície. Inými slovami, náš nedostatočný výkon nie je taký viditeľný. Mohlo to skončiť aj horšie, ale rozostup je približne rovnaký ako v Zandvoorte,“ povedal spokojne Marko.

Norris opäť stiahol časť straty na Verstappena, ale týmto tempom to nebude stačiť a McLaren prepásol ďalšiu obrovskú príležitosť. Red Bull je výkonnostne veľmi pozadu a zo súčasného pohľadu to dokonca pôsobí dojmom, že neschopnosť stajne z Wokingu je poslednou nádejou lídra šampionátu.

„Vieme, že máme obrovské problémy. Musíme sa vrátiť a nájsť miesto, kde sme nesprávne odbočili a tým aj vrátiť autu vyváženie. Dúfajme, že to opäť zlepšíme,“ povedal Rakúšan.

Ten zároveň zmietol zo stola možnosť, že by Red Bull zvládol preteky na jednu zastávku ako Ferrari. Max Verstappen povedal, že stratégia jeho tímu nebola najlepšia, ale podľa Marka nemohol ani len pomýšľať na jeden pit stop. „Samozrejme, že sme o tom uvažovali, ale naše pneumatiky príliš degradovali. V žiadnom prípade nám to nemohlo vyjsť,“ odkázal poradca Red Bullu.

Súvisiace články

Diskusia