logo F1online.skF1online.sk

Podľa Sainza mohol zmariť úsilie o pole position prostý mrak

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Ferrari vyzerá na domácej pôde omnoho lepšie než v Holandsku, kde tím po sobote prepadal zúfalstvu. Aj keď si to taký Charles Leclerc nemyslel, tím bol v sobotu v hre o pole position. V dnešnej nesmierne vyrovnanej Formule 1 však záleží na každom detaile a rozhodovať môže aj prosté šťastie. Podľa Carlosa Sainza môžete ako pilot Ferrari doplatiť aj na najmenšiu zmenu podmienok.

Španielsky pretekár mal okrem toho smolu. V úplnom finále mu totiž niečo vletelo do oka. Pre pilotov najrýchlejších strojov na svete niečo také nie je príjemné, ale Carlos aj takmer poloslepý dostal svoje Ferrari aspoň na piate miesto.

„Áno, som v poriadku,“ povedal Sainz, na ktorom si reportérka televízie Sky Rachel Brooksová všimla niečo zvláštne. „V Q3 mi komár, alebo niečo podobné, vletel do oka. Celú Q3 som tak odjazdil s jedným dosť podráždeným okom a preto možno takto vyzerám.“

Ferrari má za sebou oveľa úspešnejšiu kvalifikáciu ako v Zandvoorte. Charles Leclerc a Carlos Sainz zajazdili takmer identické časy, takže by sa dalo povedať, že z toho vyťažili maximum. Na druhej strane, stačilo málo, možno drobná zmena podmienok, a niektorý z červených monopostov mohol stáť v prvom rade.

„Všetci sme v jednej desatine, na súperov pred nami strácame pol desatiny, na súperov za nami máme náskok pol desatiny. V poslednom kole som odjazdil fialový prvý sektor a myslel som si, že mám šancu na pole position, ale z nejakého dôvodu došlo v Q3 k nejakej zvláštnej zmene vyváženia,“ povedal Sainz.

„Možno to spôsobil ten prichádzajúci mrak. Ku koncu kola sme sa skutočne trápili v stredne rýchlych a rýchlych zákrutách. O čas nás pripravili predné pneumatiky. Je to trochu škoda, pretože som bol celkom spokojný s autom. Myslel som si, že môžeme bojovať o pole position. Zvýšila sa však nedotáčavosť, ktorá mi znemožnila nadviazať na dobrý prvý sektor,“ skonštatoval Carlos.

Možno vás všetkých svorne napadlo: mrak? Aj niečo také môže v dnešnej Formule 1 priniesť veľký rozdiel? Samozrejme, keď sa obloha zatiahne, teploty pomaly klesajú, ale podľa Sainza je Ferrari citlivé na akékoľvek zmeny. „Neviem, ako sú na tom ostatní, ale naše auto je dosť citlivé na teplotu trate pri príprave pneumatík,“ povedal španielsky pretekár.

„Musíte teda trafiť aj tie najmenšie detaily, v ktorých sa určite skrýva desatina. Keď vidíte, že vás delí pol desatiny od každého z áut pred vami a jeden a pol desatiny od pole position, určite sú za tým len detaily,“ vysvetlil Sainz.

Súvisiace články

Diskusia