logo F1online.skF1online.sk

Magnussen sa nechystá zvoľniť. Zákazu štartu sa vôbec nebojí

Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg a Alex Albon na prehliadke jazdcov
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala5. 8. 2024

Kevin Magnussen s najväčšou pravdepodobnosťou bude v roku 2025 na štartovom rošte chýbať. V tejto chvíli však nemá isté ani to, že vôbec odjazdí zostávajúcich desať veľkých cien tejto sezóny. Stále nad ním visí hrozba zákazu štartu, z ktorej si však nič nerobí.

Od zavedenia trestných bodov sa ešte žiaden pilot nedostal na obávanú hranicu dvanástich bodov, aj keď mnohí boli blízko. Teraz má najbližšie k tomu Kevin Magnussen, ktorý v úvode sezóny zbieral jednu penalizáciu za druhou. Na posledných ôsmich veľkých cenách sa trestným bodom úspešne vyhýbal, ale Abú Zabí je ešte ďaleko.

Vzhľadom na to, že ho od zákazu delia posledné dva body, by sme mohli čakať, že uberie niečo zo svojej agresivity. Magnussen sa však na nič také nechystá, keďže verí, že byť agresívny mu prinesie lepšie výsledky.

“Nedáva to žiadnu logiku,” vyhlásil Kevin Magnussen na margo toho, či si bude dávať väčší pozor. “Po zvyšok roka budem čeliť tejto situácii. Musím sa skrátka do toho vrhnúť a pretekať najlepšie, ako viem a nič nemeniť kvôli tejto situácii.”

“Myslím si, že z pohľadu celej sezóny to bude lepšie ako držať sa vzadu, aby som mal istotu, že nedostanem zákaz. Najlepšie je skrátka ísť do toho naplno a ak dostanem zákaz štartu v pretekoch, tak dostanem zákaz štartu v pretekoch,” vyhlásil dánsky pretekár, ktorý je veľkým zástancom agresívneho pretekania “zo starej školy”.

Kevin Magnussen v tejto sezóne nazbieral tri body po kolízii s Alexom Albonom v Saudskej Arábii, v Číne si pripísal ďalšie dva body pre kolíziu s Cunodom a dva body v Miami po nehode so Sargeantom. Tri body mu zas komisári udelili v Miami pre opakované skracovanie si trate počas bitky s Lewisom Hamiltonom. Sebe tým uškodil, ale tímovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi chytráckymi ťahmi pomohol, a vôbec nie prvýkrát.

O tom, či si Magnussen za všetky súboje zaslúžil až toľko trestných bodov, by sme mohli debatovať podobne, ako sa debatuje prakticky po každej spornej situácii. Viacero jazdcov sa v posledných týždňoch vyslovilo, že pravidlá vzájomných súbojov sú zbytočne komplikované. Magnussen dáva Formule 1 za príklad pretekanie v amerických šampionátoch. Za veľkou mlákou zbieral skúsenosti po sezóne 2020, keď pretekal v sérii IMSA a je možné, že po tomto roku sa tam vráti.

“V Amerike k tomu pristupujú tak, že jazdcov skrátka nechajú pretekať a funguje to,” pochvaľuje si Magnussen. “Nedejú sa tam žiadne šialené veci. Preteká sa tam rovnako, ako sme kedysi súperili na motokárach.”

“K ničomu sme nemali žiadne konkrétne pravidlá, svojím spôsobom to všetko fungovalo prirodzene a boli z toho skvelé preteky,” uzavrel dánsky jazdec.

Prehľad trestných bodov a termíny najbližších odpočítaní bodov tých jazdcov, ktorým teoreticky hrozí zákaz štartu:

10 – Kevin Magnussen (3 body: 9. marca 2025)
8 – Fernando Alonso (3 body: 24. marca 2025), Sergio Pérez (1 bod: 17. septembra 2024; 4 body: 24. septembra 2024), Logan Sargeant (2 body: 3. septembra 2024)
5 – Lance Stroll
4 – Max Verstappen
3 – Esteban Ocon
2 – Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, George Russell, Júki Cunoda
1 – Carlos Sainz
0 – Alex Albon, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Charles Leclerc, Lando Norris, Oscar Piastri, Kuan-jü Čou

Súvisiace články

Diskusia