Chcem podporiť F1online.sk

Interný názov nového motora Ferrari: Superrýchly

zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

V Maranelle sa pracuje na plné obrátky. Od nového motora, ktorý interne volajú “Superrýchly”, si sľubujú výrazné zlepšenie výkonov a návrat do bojov o pódiá. Mattia Binotto však mierne brzdí očakávania. Aj keď pôjde o značný posun, nebude to liek na všetko. Mercedes bude stále rýchlejší.

Mattia Binotto už celé týždne avizuje, že inžinieri v továrni usilovne a úspešne pokračujú vo vývojovom programe pre budúci rok. “Momentálne nemáme najlepší motor, ale v budúcom roku budeme mať úplne nový,” uviedol nedávno šéf Ferrari. Výsledky na dynamometroch sú vraj “veľmi sľubné”.

Keďže pravidlá obmedzujú využitie dynamometrov, Ferrari musí byť pri testovaní “kreatívne”, no s výsledkami “sme spokojní”. Nenechajte sa však strhnúť, upozorňuje Binotto: “Či sa dotiahneme na Mercedes? Žiadať to je trochu priveľa, keďže to znamená získať 40 alebo 50 koní.”

“Ak by sme sa dostali na rovnakú úroveň, na akej sú v Honde a v Renaulte, tak už aj to samo osebe by bol pozoruhodný posun. Nesmieme zabudnúť na to, že pre celý ročník 2021 bude povolená len jedna motorová špecifikácia — až na drobné detaily. Nemáme žiaden priestor na chybu,” ozrejmil švajčiarsky inžinier.

Zistiť viac o novom motore Ferrari sa pokúsila talianska odnož stránky motorsport.com. Tá vypátrala, že nová pohonná jednotka nebude žiadnou veľkou revolúciou, hoci obsiahne niektoré riešenia plánované pre rok 2022. Turbo bude o niečo menšie a dôjde k zvýšeniu výkonu MGU-H. Medzichladič má byť riešený inovatívnym spôsobom.

Ako sa má toto všetko premietnuť vo výkonoch? V Maranelle očakávajú zisk 30 koní. Za predpokladu, že sa zlepšia aj súperi, tak výsledná strata už nemusí byť 40-50 koní, o ktorých momentálne hovorí Binotto, ale o niečo menej.

Prečo teda dostal nový motor prezývku “Superrýchly”? Jednou z noviniek budúcoročnej pohonnej jednotky budú totižto vylepšené valce s inovovaným spôsobom nasávania vzduchu. Vďaka novým valcom a lepšiemu premiešaniu paliva so vzduchom dôjde k urýchleniu spaľovacej fázy — vo výsledku to všetko prebehne “superrýchlo”.

Spomínaný zdroj tiež konštatuje, že sa Ferrari vracia k jednoduchším riešeniam, ku ktorým sa uchýlil aj Mercedes. Za pomoci nových materiálov vraj bude jednoduchšie hľadať nový výkon bez toho, aby utrpela spoľahlivosť motora. To bude v nasledujúcich rokoch pri obmedzeniach vo vývoji dôležité.

Možno vás zaujme

Komentáre