logo F1online.skF1online.sk

Alonso je zmierený so sezónou 2024: Nečakám už žiaden veľký skok

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2024

Fernando Alonso pred nedeľnými pretekmi poznamenal, že keby sa mu podarilo bodovať, tak by to bol pre Aston Martin úspešný koniec prvej časti sezóny. V Belgicku to napokon aj dokázal, ale na letnú prestávku predsa len nemôže odchádzať stopercentne spokojný. Uvedomuje si totiž, že po nej ho nečaká nič lepšie ako boje na hranici prvej desiatky.

Aston Martin si drvivú väčšinu svojich vývojových výstrelov už minul. Len na papieri tento rok priniesol 29 nových komponentov — plus tie, ktoré tímy nemusia hlásiť FIA ako novinky —, čím jasne prevýšil Sauber (22), Haas (18) a trojicu Racing Bulls, Mercedes, Ferrari (16) v tejto štatistike. Ostatné tímy predstavili najviac 15 nových položiek.

Napriek tomu všetkému sa tím zo Silverstone nepriblížil najlepšej štvorke, skôr naopak. “Som trochu sklamaný,” priznal Fernando Alonso v nedeľu večer. “Nedá sa skryť fakt, že bojujeme s Williamsom, Alpinom a Racing Bulls. Vlani sme boli vpredu so štvoricou top tímov.”

“Teraz sa bránime pred autami, ktoré sú za nami. Na začiatku roka sme v kvalifikácii vždy boli vpredu v najlepšej päťke alebo šestke. Počas letnej prestávky nás čaká množstvo práce,” uvedomuje si dvojnásobný šampión. “Nevzdáme sa, ale budeme musieť tvrdo pracovať.”

Aston Martin do svojej továrne láka aj veľké mená v padoku, no prípadné ovocie sa začne rodiť až po príchode nových pravidiel. Ktovie, či v roku 2025 bude situácia lepšia, no nádej tu žije. Nad touto sezónou však už Alonso mávol rukou.

“Ja som pretekár. Chcel by som si auto vyvíjať sám, ale nemôžem,” zasmial sa španielsky pretekár. Určite by rád pomohol inžinierom, keď sa dozvedel, že zvyšok sezóny bude musieť zvládnuť s takmer rovnakou technikou.

Napokon totiž otázku, či má továreň nejaké vývojové plány na letnú prestávku, resp. na obdobie počas leta, keď nebudú zatvorené továrne. “Nemyslím si. Nemyslím, že by bolo niečo naplánované. Teraz je na nás, aby sme pochopili slabiny monopostu a identifikovali komponenty, ktoré bude treba vylepšiť.”

Továreň sa už totiž zameriava na nasledujúci rok a tieto informácie sa jej zídu. “Táto práca súvisí s rokom 2025. V roku 2024 už žiadne veľké skoky nečakám.”

Súvisiace články

Diskusia