Norris nechápe pravidlá o traťových limitoch: Max sa ani nepokúsil zmestiť do zákruty
Ďalšia kontroverzná podkapitola Veľkej ceny Rakúska, ktorá však zostala trochu prehliadnutá vzhľadom na neskoršiu kolíziu Landa Norrisa s Maxom Verstappenom. Táto téma by však mala byť adresovaná, keďže pilot Red Bullu opustil trať, získal výhodu a mohol si ju ponechať, kým jazdec McLarenu opustil trať, nezískal výhodu a pripísali mu to ako štvrté porušenie traťových limitov.
Táto udalosť poukázala na medzeru pri súčasnom posudzovaní traťových limitov. Verstappen v súboji s Norrisom opustil trať a vrátil sa na prvé miesto. Nezdalo sa pritom, že vyvinul obrovské úsilie, aby zostal medzi bielymi čiarami.
Práve tieto dva súboje mätú Landa Norrisa. Čo urobil zle? A čo urobil Verstappen dobre, že tieto dva incidenty mali odlišné vyústenie? Britský pretekár by rád dostal odpovede. „Úprimne si myslím, že Max sa mohol zmestiť do zákruty, ale on sa o to ani nepokúsil, čo je podľa mňa ten najdôležitejší faktor,“ vyhlásil Norris na tlačovej konferencii pred britskou GP.
„Nevytlačil som ho z trate. Nebolo to tak, že by sme boli bok po boku a ja by som ho vytlačil von. Jednoducho si vybral najľahšiu cestu,“ pokračoval britský pretekár, ktorý dúfa, že čoskoro dostane nejaké odpovede.
„Je to komplikované a nedá sa to jednoducho posúdiť, ale výsledok mal byť odlišný. Práve tomuto zo všetkého asi najmenej rozumiem. Na výjazde zo zákruty mal veľa miesta. V skutočnosti to bol on, kto opustil trať a získal výhodu, najmä keď som ho vôbec nevytlačil,“ povedal Norris, ktorý by podľa vlastných slov rád dostal nejaké „vysvetlenie“ a „konzistenciu do budúcnosti“.
Nakoniec to však bol on, kto dostal trest za traťové limity. V súboji s Verstappenom totiž opustil trať po štvrtýkrát a to znamenalo päťsekundový trest. V skutočnosti však opustil trať pri súboji o pozíciu a nadobudnutú výhodu vrátil aj s úrokom, takže nechápe, prečo pravidlá odrádzajú jazdcov, aby sa vrhali do tvrdých súbojov, čím riskujú ďalší trest.
„Okamžite som vrátil pozíciu Maxovi, čím som stratil pravdepodobne jednu alebo jeden a pol sekundy. V skutočnosti som teda stratil,“ pripomína Norris.
„Ak nechcete, aby sme pretekali; ak nechcete, aby som sa pri každej príležitosti pokúsil o manéver, tak sú tieto pravidlá… som si istý, že sa už o tom začalo hovoriť, pretože je rozdiel, keď opustíte trať a získate výhodu. Práve to získanie výhody je najdôležitejšia časť,“ dodal Norris.