logo F1online.skF1online.sk

S vylepšeniami má Ferrari oveľa viac prítlaku, ale nedokáže ho využiť

Charles Leclerc, Ferrari zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 7. 2024

Ferrari nasadilo počas španielskeho víkendu dlho očakávané a v talianskych médiách aj obdivované vylepšenia. Simulácie tímu prorokovali veľký pokrok, ktorý vraj aj skutočne nastal. Bohužiaľ, v reálnom svete so sebou priniesol nový balík aj určité obmedzenia, ktoré výrazne skompromitovali výkonnosť tímu v posledných týždňoch.

Carlos Sainz a Charles Leclerc rozdelili v Rakúsku svoje stratégie. Obaja piloti zvolili pred sobotnou kvalifikáciou dosť odlišné nastavenia. Z vonkajšieho pohľadu sa nedá určiť, kto si zvolil dobre, keďže preteky monackého pretekára skončili v podstate už v prvej zákrute. inžinieri tímu však budú presne vedieť, čo sa s oboma autami dialo.

Ferrari v posledných týždňoch strácalo body a práve čas je vo Formule 1 najvzácnejšou komoditou. Na prvý pohľad sa zdá, že upgrade bol v skutočnosti „downgradom“, ale Charles Leclerc (a veľmi podobne sa vyjadril jeho šéf Frédéric Vasseur) ešte nehádže flintu do žita. Vylepšené auto vraj môže fungovať.

„Pravda je, že nový balík priniesol očakávaný prítlak. Môžeme to vidieť na dátach. Zároveň však so sebou priniesol aj obmedzenia, ktoré musíme zanalyzovať a pokúsime sa ich vyriešiť,“ povedal novinárom v Rakúsku Charles Leclerc.

„V F1 sa len máločo stane náhodou. Pri pohľade na čísla vidíme, že po nasadení nového balíka sme urobili krok vpred. Musíme však vyriešiť naše obmedzenia, pretože sme sa trápili už druhý víkend za sebou. Stále sme nenašli riešenie, ako to zlepšiť,“ uviedol Leclerc, podľa ktorého pozbieral tím v Rakúsku cenné dáta. „Mali sme dve autá s odlišným nastavením, takže sme pozbierali množstvo dát, aj keď som sa necítil zvlášť komfortne.“

Pridal sa aj jeho tímový kolega Carlos Sainz. Ten v priebehu rakúskeho víkendu niekoľkokrát poukázal na nepríjemné poskakovanie ako na dôvod prepadu formy Ferrari. Tento fenomén v rámci súčasného cyklu pravidiel dobre poznáme. Aj keď inžinieri Scuderie, teoreticky, zvýšili prítlak, tak v súčasnosti ho nedokážu využiť.

„Max bol v rýchlych zákrutách oveľa rýchlejší, ale nielen on, takisto Mercedes a McLaren boli jednoznačne o krok pred nami. Vieme, že v Silverstone to bude nesmierne dôležité, takže potrebujeme urobiť pokrok. Samozrejme, že tam chceme byť konkurencieschopní. Budeme bojovať zo všetkých síl, aby sme našli čokoľvek, čo zlepší úroveň našej konkurencieschopnosti,“ sľubuje Sainz.

Španielsky pretekár zároveň priznal, že s cieľom dostať poskakovanie pod kontrolu zvolil kompromisné nastavenie. „V pretekoch je to menší problém, pretože máte menšiu rýchlosť. Samozrejme, ak tým trpíte v kvalifikácii, musíte auto nastaviť aj na kvalifikáciu a potom za to zaplatíte v pretekoch,“ pokračoval španielsky pretekár.

„Posledných pár týždňov sme hovorili o poskakovaní, čo ukazuje, že to bol trochu problém, ale musíme zlepšiť aj ďalšie veci, aby sme v Silverstone porazili aspoň Mercedes a priblížili sa k McLarenu a Red Bullu,“ dodal Sainz.

Súvisiace články

Diskusia