logo F1online.skF1online.sk

Ferrari malo v šprinte problémy, ale tým najväčším bola výkonnosť monopostu

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 6. 2024

Je Ferrari definitívne štvrtým najrýchlejším tímom súčasnej Formuly 1? Výsledky v Kanade, Španielsku a Rakúsku tomu nasvedčujú. Aj na Red Bull Ringu zatiaľ Scuderia predvádza obraz, ktorý pre hrdý taliansky tím nie je lichotivý a podľa slov Charlesa Leclerca nemožno očakávať zázraky ani od ďalšieho priebehu víkendu.

Monacký pretekár mal v piatkovej SQ3 problém s motorom, ktorý ho odsúdil na štart z desiateho miesta v šprinte. Leclerc však fantasticky odštartoval a hneď v prvom kole sa posunul na siedme miesto. Jeho rozlet sa však následne zastavil.

Obaja piloti tímu bojovali s brzdami a museli uberať plyn ešte pred ideálnym brzdným bodom. Leclerc sa svojho inžiniera pýtal, či je dôvodom motor, alebo brzdy. Dostal odpoveď, že brzdy. Problémy tímu tak pokračujú, ale ten najväčší je podľa monackého pretekára samotná rýchlosť monopostu.

„Mal som dobré prvé kolo, ale potom to bolo o niečo zložitejšie, pretože som musel manažovať teploty bŕzd. Skutočným problémom je však výkonnosť monopostu. Kvalifikácia? Nebudem vám klamať, v súčasnosti nemáme po ruke žiadne zázračné riešenie,“ povedal Leclerc po skončení šprintu.

„Boli to ťažké preteky, ale okrem toho nie sme dostatočne rýchli. Popoludní chcem niečo vyskúšať. Aj keby sme sa vydali nesprávnym smerom, musíme niečo urobiť, pretože to boli ďalšie preteky plné trápenia. Nechceme to prehnať s nastavením, ale podľa mňa nastal čas, aby sme niečo vyskúšali, pretože aj s perfektnou kvalifikáciou môžeme byť prinajlepšom na štvrtom alebo piatom mieste. My by sme však mali cieliť vyššie,“ dodal Leclerc.

Podľa jeho slov by sa nič zásadné nezmenilo, ani keby sa jeho monopostu vyhli problémy s brzdami. „Nie, nemyslím si, že by to veľa zmenilo. V súčasnosti nie sme dostatočne rýchli a potrebujeme sa na to pozrieť, pretože sa dosť trápime,“ povedal monacký pretekár.

Jeho tímový kolega Carlos Sainz zažil lepší deň. Na štarte sa prepracoval cez Georgea Russella, ktorý mu však v neskoršej fáze pretekov útok vrátil. Španielsky pretekár mal plné ruky práce, aby s problematickými brzdami (tento problém trápil aj jeho) odrazil Lewisa Hamiltona a zapísal aspoň piate miesto.

„Mali sme veľmi dobrý štart a dokázali sme sa dostať do DRS za Piastrim, čo bolo naším cieľom pred šprintom. Mali sme problémy s brzdami a museli sme pred zákrutami uberať skôr plyn. Z tohto dôvodu som stratil DRS za Piastrim a bol som zraniteľný pred Georgeom, ktorý ma predbehol,“ povedal po skončení šprintu Sainz.

„Brzdy sa neskôr stabilizovali a dokázali sme Lewisa udržať za sebou. Mohli ste však vidieť, že Mercedes bol dnes trochu rýchlejší. Bohužiaľ, taká je realita a teraz sa pokúsime zmeniť naše auto, aby sme zmazali tú možno desatinu na Mercedes,“ dodal Carlos.

Súvisiace články

Diskusia