logo F1online.skF1online.sk

Alonsovo kolo kariéry: Simulácie nám predpovedali 24. miesto za HRT a Marussiou

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala22. 6. 2024

Kto si ešte spomína na to, ako Aston Martin v úvode minulého roka pravidelne bojoval o pódiá? Podľa formulových meradiel je to už dávna história. Odvtedy sa toho skutočne veľa zmenilo vrátane vyjadrení Fernanda Alonsa. Čoraz častejšie cítiť istú nespokojnosť dvojnásobného šampióna s výkonom monopostu. Zatiaľ to však dokáže brať aj s istou dávkou humoru. O jednom z najlepších kôl kariéry však hovorí s plnou vážnosťou.

Ani jeden monopost Aston Martinu nedokázal postúpiť do tretej časti kvalifikácie. Lance Stroll pridával fialové sektory akurát tak na začiatku Q2, keď bol na trati sám, no ani Fernando Alonso to nevytiahol oveľa vyššie. V aute síce našiel o dve a pol desatiny viac, ale na TOP10 to bolo málo. Namiesto neho postúpili oba Alpiny.

Fernando Alonso po kvalifikácii vyhlásil, že zajazdil jedno z najlepších kôl svojej kariéry. Nechýbala však ani uštipačná poznámka ako akási spomienka na jeho pôsobenie v McLarene. “Simulácie nám predpovedali, že skončíme na 24. mieste za HRT a Marussiou. Ak mám byť úprimný, to kolo v Q2 patrí medzi päť najlepších kôl môjho života.”

Z tohto pohľadu je Španiel so svojím výkonom a výsledkom “spokojný”. Mohlo to byť predsa oveľa horšie. “Povedať niečo také pred domácimi tribúnami bolí, ale pred kvalifikáciou boli naše predpovede pesimistickejšie. V Q1 sme sa dokonca rozhodli jednému autu nasadiť tri mäkké sady pneumatík, čo poukazuje na to, že neprekypujeme optimizmom.”

Z jedenásteho miesta sa po započítaní trestu pre Sergia Péreza stane desiata priečka, a to je “dobrý výsledok”. Alonso teoreticky mohol postúpiť aj do TOP10, keby v piatej a jedenástej zákrute nebol tak ďaleko od apexu. Vyžmýkať z auta 0,019 sekundy nebolo nereálne. “Vedeli sme, že to na tejto trati bude nesmierne tesné. Myslím si, že v Rakúsku to bude platiť dvojnásobne, pretože časy sa budú pohybovať na úrovni 1:04 a 1:06.”

Alpine sa dvíha, Aston Martin padá

Otázka je, s kým bude Aston Martin bojovať o tieto tisícinky sekundy na nasledujúcich veľkých cenách. Zdá sa, že Alpine pomaly dobieha súperov zo Silverstonu, či dokonca predbieha? “V Monaku bol Alpine pred nami a veľmi blízko v Kanade. Tu sú pred nami o polovicu desatinky. Neustále sa zlepšujú a my sa zrejme zhoršujeme. Kombinácia týchto dvoch vecí nie je veľmi dobrá.”

Lance Stroll po zisku štrnásteho miesta kvituje slová svojho tímového kolegu. “Vedeli sme, že to bude náročná kvalifikácia. Postup do Q2 bol maximom. Autu skrátka chýba rýchlosť na to, aby na tejto trati dokázalo bojovať s top tímami.”

Oveľa lepšie to zrejme nebude ani na ďalších víkendoch tejto trojičky. “Bude nás to bolieť tu, rovnako v Rakúsku a v Silverstone,” predpovedá Alonso. “Musíme naďalej zbierať body. Je jedno, či za siedme, ôsme alebo deviate miesto. V týchto ťažkých časoch sa nesmieme vzdávať.”

Najbližší mesiac treba pretrpieť

Ťažké časy treba prekonať, lebo po daždi vždy vyjde slnko. Kedy sa však rozjasní v prípade Aston Martinu? Kedy uvidíme vylepšenia, ktoré by ho mohli posunúť vpred? “Dúfajme, že pred letnou prestávkou. Tím teraz nazbieral množstvo informácií o tom, čo nám vyšlo a čo sa pokazilo. Netýka sa to len tohto roka, ale aj druhej polovice minulej sezóny. Máme pár nápadov, ako vylepšiť naše výkony. Musíme však pretrpieť nasledujúce tri alebo štyri preteky.”

“Máme plán. Uvidíme, či nás dovedie k lepším výsledkom,” pokračoval Španiel, ktorému však aj prípad Racing Bulls pripomína, že samotné vylepšenia niekedy neprinesú želané desatinky. “Ale cítim sa sebavedomejšie ako v posledných mesiacoch. Vlani sme mali prvé auto, ktoré postavil náš nový technický tím. Vždy sme sa snažili autu dať viac výkonu. Niekedy sme ho však nepridali veľa, len sme z neho spravili ťažšie ovládateľný monopost.”

Novinári na predsezónnych testoch v Bahrajne konštatovali, že monopost Aston Martinu pôsobí veľmi uhladene a jazdiť sa v ňom musí naozaj dobre. To je však už dávno preč. “Naše auto sa v Bahrajne správalo inak. Potom sme predstavili prvý balík a trochu sme zmenili charakteristiky auta. Trochu to vieme korigovať s nastaveniami. Všetko chápeme čoraz lepšie, ale potom príde nový balík a budeme zas v bode nula. Teraz však máme plán.”

“Inžinieri pracujú spolu už poldruha roka. Smerom do budúcna sme v dobrej pozícii. Teším sa, ale v motoršporte sa počíta len súčasnosť a súčasnosť je dnes, súčasnosť je Barcelona. Samozrejme, je to bolestivé, ale zostávam pokojný,” doplnil Alonso.

Súvisiace články

Diskusia