logo F1online.sk

Mali nám dať autá z požičovne, smeje sa Grosjean. Kompetentní ho zrejme vzali za slovo

Kevin Magnussen a Romain Grosjean
© Haas
Milan Kubala
Milan Kubala13. 11. 2020

V prvom piatkovom tréningu sa jazdilo veľmi opatrne. Až tak opatrne, že sa dosiahnuté časy nevyrovnali ani pole position Romaina Grosjeana z roku 2011 — vtedy jazdil v sérii GP2. Vinníkom bol toľko skloňovaný asfalt. Bez sprievodných kategórií nemal kto pomôcť s čistením trate, Romain Grosjean preto vtipkoval, že organizátori mali jazdcom prideliť autá z požičovne.

“Bolo šmykľavo, to je to najmenej, čo na to môžeme povedať. Pri novom asfalte sa to dalo čakať. Tímu som navrhol, že všetci, ktorí majú niečo spoločné s Formulou 1, by mali dostať auto z požičovne a medzi tréningmi čistiť trať,” žartoval Romain Grosjean. “Veru, bolo poriadne šmykľavo.”

A zdá sa, že si tento nápad organizátori osvojili. Okrem toho, že na trať pustili čistiace mechanizmy, sa po okruhu preháňali aj na bežných cestovných autách. Či majú takto krúžiť celú noc, nevedno, no snaha sa im uprieť nedá.

A možno by stačilo, keby okruh nemenil asfalt mesiac pred veľkou cenou. Podľa tureckého reportéra a komisára Fatiha Altayliho FIA označila okruh ako schopný zorganizovať jedny preteky aj so starým povrchom.

Situácii nepomohol ani fakt, že Pirelli prinieslo do Turecka najtvrdšie zmesi pneumatík. Podľa Maria Isolu je to maslo na hlave tureckého organizátora, ktorý dostatočne včas neinformoval o úmysloch vymeniť povrch.

“Dnes popoludní sme sa jasne trápili s tými pneumatikami. S Kevinom sme boli asi o päť sekúnd na kolo pomalší, takže asi na nich tento víkend nebudeme mať,” trpko sa pousmial Grosjean. “Ale áno, trať sa potom zlepšila. Je tu však len jedna stopa, po ktorej sa dá ísť. S predbiehaním to bude náročné, lebo mimo ideálnej stopy je grip ako dnes ráno, teda ste o desať až dvanásť sekúnd pomalší. Ak nie viac.”

Súvisiace články