logo F1online.skF1online.sk

Albon: Bez našej nadváhy by sme v úvode sezóny porážali Mercedes

Alex Albon
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala20. 6. 2024

Mercedes sa konečne vracia na pozície, na ktorých sa mal pohybovať už od začiatku sezóny, keď ťahal za kratší koniec s tímami ako Red Bull, Ferrari či McLaren. Nechýbalo však tak veľa a mohol sa pred neho dostať aj Williams, tvrdí Alex Albon.

Britský tím sa od začiatku roka snaží odľahčiť svoj monopost, ktorý aj v tretej sezóne po príchode éry prísavného efektu trpí na nadváhu. Tieto snahy však museli byť odsunuté na vedľajšiu koľaj po tom, čo tím musel hasiť požiar s náhradnými dielmi a chýbajúcim šasi.

Výraznejšie zníženie hmotnosti tak Williams avizuje pred víkendom v Španielsku. Alex Albon tvrdí, že keby sa to podarilo skôr, nemusel prísť o množstvo bodov. “V podstate za to môže hmotnosť!” vyhlásil thajsko-britský pretekár na margo toho, čo jeho tím ukrátilo o body. “Myslím si, že už od prvých pretekov sme z hľadiska rýchlosti mohli byť pred Mercedesom. Sezónu sme začali s dobrou základnou platformou. Tušili sme, že istý čas budeme bez vylepšení, ale dorazila nás tá hmotnosť.”

“Pripomínalo to postup Haasu so silným štartom do sezóny, no v priebehu roka s menším počtom upgradov. Ale s tou hmotnosťou sa všetko posunulo a začínali sme viac pozadu, než sme očakávali,” povzdychol si bývalý junior červených býkov.

James Vowles počas víkendu v Monaku prezradil, že na štandardnom okruhu prichádza Williams o približne päť desatín na kolo. Na priemernom okruhu to predstavuje približne pätnásť kíl. Táto strata sa časom bude zmenšovať; Williams neprestajne prináša vylepšenia.

“Pretekanie je spoločným úsilím tímu a jazdca. Vlani sme mali na mnohých pretekoch skvelé auto. Malo svoje úzke okno, keď bolo špičkové, ale keď prišlo na lámanie chleba, dokázali sme bodovať. Tento rok sa nám to nepodarilo, skrátka sme ešte nemali dostatok tých vrcholov. Jedným z nich bolo Monako, druhým Kanada,” vymenoval dve veľké ceny s najväčšími nádejami. V Monaku ukoristil dva body, no v Kanade ani jeden monopost nevidel šachovnicovú vlajku.

“Keď však máte hendikep miestami až štyroch alebo piatich desatín na kolo, najmä na štarte sezóny, tak nemáte veľké šance na zisk bodov,” poznamenal Alex Albon v súvislosti s hmotnosťou monopostu.

Znížiť hmotnosť auta je síce trochu nákladné, ale veľmi výhodné. Váš monopost totiž menšia odtučňovacia kúra zrýchli rovnako bez ohľadu na to, aké má aerodynamické charakteristiky či aké zvolíte nastavenia.

Keby sa Williamsu podarilo trafiť pôvodný hmotnostný cieľ, mohol byť na čele stredu poľa. “Ak sa pozriete na doterajšie preteky, takmer vám môžem garantovať, že by sme tam boli. Teraz všetci začínajú prinášať vylepšenia a my sa blížime k svojmu cieľu, no efekt je už menší.”

“Samozrejme, ak sa dostaneme k nášmu cieľu, získame čas na kolo v porovnaní s terajšou situáciou, ale na druhej strane tímy ako RB robia obrovské pokroky. Oni takisto vyvíjajú veľmi rýchlo. Takže na štarte sezóny áno, ale teraz sme niekde na polceste, takže už je to menej pravdepodobné,” zosumarizoval svoje dojmy Albon.

Súvisiace články

Diskusia