Damon Hill o Red Bulle so Sergiom Pérezom: Budú sa brániť s jednou rukou za chrbtom
Pre tímy je konštruktérsky šampionát veľmi dôležitý, keďže podľa jeho výsledkov sa po skončení sezóny prerozdeľujú peniaze. A práve Pohár konštruktérov je v tomto roku mimoriadne otvorený. Dokáže ho Red Bull obhájiť? Damon Hill hlási, že jeho hendikep má aj meno. Volá sa Sergio Pérez.
Ferrari sa na Veľkej cene Monaka podarilo skresať 56-bodový náskok Red Bullu na menej ako polovicu. Teraz majú červení býci výhodu už len 24 bodov, čo je v tejto fáze konštruktérskeho šampionátu zanedbateľný rozdiel. Scuderia pritom verí, že s nasadením ďalších noviniek by sa mala ešte priblížiť Red Bullu a na body ho azda aj porážať.
Podľa Damona Hilla sa jej to môže podariť vďaka Sergiovi Pérezovi, ktorý na posledných troch veľkých cenách získal štvrté a ôsme miesto, a raz vypadol. Mexičanovi sa aj napriek tomu podarilo podpísať novú zmluvu prekvapivo zavčasu. Helmut Marko pôvodne avizoval, že sa v tíme nikam neponáhľajú a jasno by mali mať až okolo letnej prestávky.
Red Bull sa na tom ešte môže popáliť, zamyslel sa Damon Hill v podcaste F1 Nation. “Určite si myslím, že ešte sa hrá o všetko. Dva tímy ukazujú svoju rýchlosť a na istých okruhoch sťahujú manko na Red Bull.”
“Ak sa Red Bull dostane na správny typ trate, tak bude ťažké ho dobehnúť, ale nezabudnime, že Ferrari a McLaren majú dvoch jazdcov, ktorí môžu útočiť. V Checovom prípade si tým nie som taký istý. Ak sa Red Bull v tejto chvíli bude brániť, bude to akoby s jednou rukou za chrbtom,” opísal najväčšiu slabinu stajne z Milton Keynes.
Sergio Pérez doposiaľ vždy spravil všetko, čo od neho Red Bull potreboval. V roku 2021 to síce na konštruktérsky titul nestačilo, ale Maxovi Verstappenovi pomohol aspoň k zisku toho jazdeckého. V ostatných dvoch ročníkoch zas nazbieral dostatok bodov, aby Red Bull o prvú priečku v hodnotení tímov neprišiel, hoci je pravda, že Verstappen na to v roku 2023 jeho pomoc ani nepotreboval.
Náskok Red Bullu sa však zmenšuje, čo bude mať dopad aj na Pérezove výsledky. Teraz už nebude také jednoduché dostať sa na pódium z chvosta prvej desiatky či nebodaj po vypadnutí v Q2. “Teraz už nestačí strácať na Verstappena tri desatiny, pretože do tejto medzery sa dokáže vtesnať veľa áut. Rozdiely sú čoraz menšie.”
“Vidíme, že počet bodov sa zmenšuje. Zdá sa, že Maxova totálna dominancia je na konci, no do cieľa nám zostáva uraziť ešte veľmi dlhý kus cesty. Je to dlhá sezóna,” pripomenul Hill.