Alonso by privítal zmenu kvalifikačného formátu, piloti by mali jazdiť v skupinách
V dnešnej kvalifikácii na VC Monaka bolo zázrakom už len to, že sme nevideli žiadnu červenú vlajku či väčšiu nehodu. Vyhnúť sa však problémom s premávkou na úzkom okruhu je nemožné. Fernando Alonso sa ocitol “v nesprávny čas na nesprávnom mieste” a spolu so Sergiom Pérezom vypadol už v Q1.
Aston Martin po piatku žil v tom, že v kvalifikácii by mohol skončiť veľmi vysoko. Fernando Alonso ukončil piatkové jazdy na tretej priečke a určite nerátal s tým, že v sobotu vypadne už v prvej časti kvalifikácie.
Po prejdení cieľovou čiarou bol Fernando Alonso trinásty, ale za ním sa ešte niekoľko jazdcov dokázalo zlepšiť. Je z toho šestnásta pozícia. “Možno sme nemali auto na pole position, ale myslím si, že na siedme-ôsme miesto by stačilo. Ocitol som sa však v nesprávny čas na nesprávnom mieste.”
“Také je Monako. Dostať sa do čistého kola je ťažké. Myslím, že v jedenástej zákrute som stratil tri desatiny, keďže predo mnou bol jeden monopost. V poslednej zákrute som prišiel o ďalšie dve desatiny, keďže tam pred štartom svojich kôl parkovali ďalšie tri autá,” povzdychol si dvojnásobný šampión.
Ťažko im však niečo vyčítať. “Nemožno z toho nikoho obviňovať. Nemôžu sa skrátka v poslednej zákrute vypariť. Dnes sme však mali smolu,” zhodnotil Astúrčan, podľa ktorého premávka bola “zabijakom” kvalifikácie Aston Martinu.
Zmena formátu by Monaku prospela
Najskúsenejší pilot v padoku by privítal, keby sa kvalifikačný formát v Monaku upravil podobne ako v juniorských kategóriách. V nich je celé pole rozdelené do dvoch skupín, pričom každá jazdí samostatne. Na trati by bolo zrazu oveľa viac priestoru.
“Myslím si, že to by bolo skvelé,” zhodnotil Fernando Alonso. “Monako je vzrušujúce a napínavé, takže bolo by fajn vidieť kolo každého jazdca naživo. Myslím si, že prichádzame o veľa skvelých momentov. Taká je však realita. Môžete mať šťastie, môžete mať smolu. Vlani som mal šťastie, postúpil som z Q1 a Q2, a potom som stál na druhej priečke, keďže niektoré veľké mená mohli vypadnúť v Q1 či Q2. Tentoraz sme stáli na odvrátenej strane a Checo takisto. Myslím, že skončil osemnásty. Toto je Monako. Treba nájsť aj šťastie, no nám sa to nepodarilo.”
Získať pozície k dobru bude ešte náročnejšie ako v Imole. “Cieľom je nehavarovať a udržať monopost v jednom kuse. V tejto fáze roka prinášame čo najviac vylepšení, takže zásoba náhradných dielov nie je veľká. Pokúsime sa len dokončiť preteky a vycestovať do Kanady o čosi lepšie pripravení.”
Španielovi by teoreticky mohla pomôcť skorá zastávka. Na voľnej trati by si mohol vyjazdiť sekundy k dobru a predbehnúť súperov s pomocou undercutu. Alonso si však len povzdychol pri spomienke na Imolu. “Myslím si, že také čosi nie je možné. V Imole som zastavil v siedmom kole a vo ôsmom kole prezula polovica roštu.”
Lance Stroll vo svojom tradičnom bleskovom hodnotení skonštatoval, že ho trochu ovplyvnila premávka. “Dalo sa získať ešte pár pozícií,” poznamenal štrnásty muž kvalifikácie, ktorému môže jednu priečku dožičiť diskvalifikácia Haasov. “Jedenáste alebo dvanáste miesto by bolo možné získať.”