logo F1online.skF1online.sk

Albon vysvetlil problémy auta so “žraním gúm” aj vplyv Monaka na jeho nadváhu

Alex Albon
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Na konte Williamsu v konštruktérskom šampionáte svieti tučná nula. Za predpokladu vydarenej kvalifikácie by sa to mohol Alex Albon pokúsiť zmeniť v Monaku, no také vysoké ambície nemá napriek tomu, že Monako pomáha Williamsu takpovediac schudnúť.

Alexa Albona môže po piatku tešiť deviate miesto v hodnotení druhého tréningu, ale s optimizmom treba narábať opatrne. Netreba zabudnúť na to, že oba monoposty Racing Bulls aj Oscar Piastri zajazdili svoj najlepší čas na stredne tvrdej zmesi, ktorá by papierovo mala byť pomalšia o 0,5 sekundy na kolo. Virtuálne by sa tak Albon prepadol z deviateho miesta niekam na dvanáste.

“Myslím si, že postup do Q2 je dobrý cieľ,” realisticky zhodnotil vyhliadky Williamsu Alex Albon. “Obyčajne platí, že keď sa dostaneme do Q2, tak v nej obsadíme posledné miesto. Takže [cieľom by malo byť] neskončiť v Q2 na poslednej priečke.”

Kvalifikácia však býva nevyspytateľná a nedá sa vylúčiť, že niektorí z favoritov na postup do najlepšej desiatky prídu o krk už v Q1. Stať sa môže čokoľvek a Williams môže skončiť aj vyššie. V tom prípade sa však bude musieť ubrániť v strede poľa, čo nebude jednoduché vzhľadom na problémy auta s pneumatikami.

Alex Albon počas tréningu vyhlásil, že ich doslova požiera. “Bolo hladné, keďže v poslednej dobe malo diétu,” žartoval thajsko-britský jazdec. “Rovnaký problém sme mali aj minulý rok. Zdá sa, že naše auto má problémy dostať predné pneumatiky do správneho okna. Keď nie sú v dobrom okne, začnú sa otvárať a drobiť. Požierať pneumatiky v podstate znamená žrať behúň gumy. Je to veľmi technický výraz,” zatváril sa sofistikovane. “Venovali sme tomu pozornosť, keďže naše auto malo problémy v tejto oblasti a na tomto okruhu.”

Zatiaľ čo tento problém sa medziročne nepodarilo vyriešiť k spokojnosti, niečo mu predsa len nahráva do karát. Pätnásťkilová nadváha, ktorá stojí Williams 0,450 sekundy na kolo, sa v Monaku neprejavuje. “Dôležité je na tomto okruhu, že hmotnosť nehrá takú rolu, takže nestrácate tak veľa času tým, že máte nadváhu. Trochu to vyrovnáva štartové pole, čo sme videli aj dnes.”

Logan Sargeant to zatiaľ nevyužil. Dobrý výsledok by potreboval ako soľ, veď šéf tímu James Vowles už celkom otvorene vystríha svojho jazdca pred tým, že jeho sedačka je v ohrození.

Ako dopadol piatok z jeho pohľadu? “Niečo bolo dobré, niečo zlé. Druhý tréning nepredbehol veľmi hladko. Určite nás čaká práca,” skonštatoval Logan Sargeant, osemnásty muž druhého tréningu, na ktorého nestačili len Saubery. Autá z Hinwilu však neobuli mäkké pneumatiky. “Musíme nájsť čas s malým množstvom paliva aj s plne natankovaným autom. Nebolo to najlepšie, ale jazdu som si aj tak užil.”

“Potrebujeme napraviť balans a dostať pneumatiky do lepšieho okna. Je treba všetky premenné pochopiť o čosi lepšie a všetko do seba poskladať. Potrebujeme toho nájsť veľa, ale som si istý, že sa nám z toho podarí nájsť dosť veľkú časť,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia