Inžinier Norrisovi veľmi nepomohol. Skôr ho rozčúlil, myslí si Helmut Marko
V McLarene budú po víkende v Imole analyzovať nedeľu a skúmať, či niekde mohli nájsť chýbajúcich sedem desatín na Maxa Verstappena. Určite odhalia viacero vecí, ktoré mohli zvládnuť lepšie. Podľa Helmuta Marka je jednou z nich aj komunikácia pretekového inžiniera.
Lando Norris dorazil do cieľa so stratou 0,725 sekundy na víťaza Maxa Verstappena. Vzhľadom na priebeh veľkej ceny je to pozitívny signál smerom do budúcnosti. Nenaplnili sa najhoršie obavy priaznivcov McLarenu, ktorí si s výnimkou záverečných kôl mysleli, že Red Bull sa pohodlne dovezie do cieľa.
Prečo bol Max Verstappen na tvrdej sade nečakane zraniteľný? To objasnil Helmut Marko v rozhovore pre nemeckú Sky. “Kľúčové bolo to, že sa nám darilo na strednej zmesi. Na tvrdých pneumatikách sme boli pomalší ako McLaren.”
Vďaka tomu si Red Bull vyjazdil šesťsekundový náskok. Po prezutí a počiatočnom šetrení gúm zo strany McLarenu sa však začala stíhacia jazda. “Po dvoch alebo troch kolách nám teploty klesli a my sme vypadli z optimálneho okna.”
“Z Maxovej strany to bol neskutočný výkon. Jazdil absolútne bezchybne,” vyzdvihol svojho jazdca Marko. “A vďakabohu, že Lando sa počas svojej stíhacej jazdy dva alebo trikrát pošmykol. Zabránilo mu to dostať sa do dosahu DRS.”
Lando Norris naháňal Maxa Verstappena, akoby nebolo zajtrajška. Vo vysielačke ho zas hnal dopredu pretekový inžinier Will Joseph, a to počas diaľkového súboja s Leclercom, ale aj neskôr s Verstappenom. Z kokpitu sa obyčajne ozvala jednoznačná odpoveď: Lando šiel naplno.
“Vysielačka medzi ním a inžinierom bola zaujímavá. Jazdil na absolútnom limite a on mu povedal, aby pridal,” pozastavil sa nad týmto momentom Marko. “Myslím si, že to ho ozaj rozčúlilo. Určite to nepomôže, keď sa v takejto situácii naplno koncentrujete.”