Norris verí, že víťazstvo stratil v prvom stinte: Získať na Maxa šesť sekúnd je príliš
Veľká cena Emilia Romagna priniesla nečakanú zápletku. Po prvom stinte sa zdalo, že Max Verstappen neohrozene dokráča za piatym víťazstvom v sezóne, no Lando Norris dokázal prekvapiť a v závere poriadne podkúril obhajcovi titulu. Ako však sám zhodnotil, práve kvôli prvému stintu nevyhral.
Získať druhé víťazstvo hneď po tom premiérovom by bol rozprávkový scenár. Dnes sa však z dvojitého víťazstva tešil Max Verstappen, ktorý okrem víkendu v Imole ovládol aj 24-hodinové virtuálne preteky.
Na trati sa únava vôbec neprejavila a Lando Norris s Maxom Verstappenom si to rozdali v priamej bitke. V McLarene si nakoniec budú búchať hlavu o stenu, že o pole position prišli o necelú desatinku a preteky o sedem desatín.
Lando Norris po otázke Karuna Čandhoka priznal, že je otravné prehrať takým tesným rozdielom. “Ach! Oba ma štvú! Bola to menej ako jedna desatina, pričom Max ju našiel v zákryte. Musím si na rošte spraviť viac kamarátov, nemám ich dosť!” žartoval britský jazdec. Maxovi Verstappenovi k zisku pole position pomohol Nico Hülkenberg. Možno Lando práve jeho nabudúce pozve na párty s Martinom Garrixom…
“Mali sme veľmi dobrý deň. Je jasné, že na začiatku sme sa trápili,” rekapituloval svoju nedeľu. “V druhej polovici pretekov som však odvádzal dobrú robotu pri manažovaní pneumatík a svojej rýchlosti. Charles sa ku mne dostal veľmi blízko, ale musel som odolať a neprehnať to s tempom. Akonáhle som pneumatiky dostal späť do dobrého okna, mohol som zatlačiť a opäť som lietal. Vidím veľa pozitív, len sme stratili príliš veľa v prvej polovici. To nás dnes zarezalo.”
V nedeľu to bolo v konečnom dôsledku také tesné, že rozhodnúť mohlo hocičo. Keby Norris mal v rukách pole position, zrejme by dokázal vyhrať, no to sa už nedozvieme.
Rodák z Bristolu ani tak nevidí problém v tom, že neštartoval prvý, ako že pred zastávkou strácal na Maxa Verstappena viac ako šesť sekúnd. “Odviedol dobrú robotu a so zákrytom mal šťastie. Max je Max. Jazdil dobre a vždy myslí aj na takéto veci. My sme tiež chceli ísť do zákrytu, no na trati sme neboli v blízkosti nikoho. Snažíte sa to dostať pod kontrolu čo najlepšie, ale je to náročné. Môže vám to pomôcť, ale aj uškodiť.”
Takže kvalifikácia nebola rozhodujúca. “Bolo to o prvom stinte. Na mediumkách sme stratili priveľa času vo zvláštnych podmienkach. Mal som príliš vysokú degradáciu. Zarobiť na Maxa šesť sekúnd je príliš.”
Norrisovi sa to však podarilo, na manéver mu chýbali možno len dve kolá. “Cítil som sa dobre. V prvej polovici pretekov som rozhodne necítil pohodu a Charles bol pri mne. Keď som však zacítil pohodu, dôveroval som autu a mohol som začať tlačiť. Dosť som aj riskoval. Päť alebo šesťkrát som takmer vyletel z trate, skoro som skončil v štrku.”
Obyčajne sledujeme preteky plné manažmentu, ale VC Emilia Romagna bola trochu iná. Pilot McLarenu svoj stroj rozhodne nešetril. “V aute si hovoríte: Panebože, to môže byť koniec! Vtedy to nie je veľmi zábavné. Keď ste však tak blízko k lídrovi, dobiehate ho a vidíte víťazstvo, bavíte sa. Myslíte na to, kde by ste mohli nájsť tú polovicu desatinky a ako sa vyhnúť chybám.”
“Je to super trať; hrboľatá a náročná, ale je super. Nie sú tu ani traťové limity — Maxovi sa síce nejaké podarilo nazbierať —, ale môžete tu tlačiť až na hranicu štrku, ktorý vás prirodzeným spôsobom odrádza od toho, aby ste boli širokí. Tlačil som, čo mi sily stačili. Párkrát som možno prešvihol limit, ale musel som to spraviť,” doplnil.