Vettel môže v Aston Martine ožiť a my vytriezvieme, obáva sa Marko
Sebastian Vettel už sezónu 2020 nejako dotiahne do konca, no v dobrom na ňu veru nebude spomínať. Čakajú ho lepšie časy? Helmut Marko má obavy z toho, že sa môže sen o majstrovskom titule Red Bullu rozplynúť, ak štvornásobný majster sveta nájde spoločnú reč s novým autom z dielne Aston Martinu.
Nemecký pretekár aktuálne nepôsobí najistejším dojmom. V internom súboji utrpel vážnu porážku, keď ho Charles Leclerc porazil v jedenástich kvalifikáciách sezóny. Naproti tomu Vettel bol rýchlejší len dvakrát. V pretekoch táto bilancia nie je oveľa lepšia, na body prehráva v pomere 85:18.
Vettelove problémy spočívajú v nestabilite zadnej časti auta. Navyše sa zdá, že Ferrari riešenie nenachádza, rozdiely medzi Vettelom a Leclercom sa neustále prehlbujú, hoci s blížiacim sa koncom sezóny by to malo byť naopak.
Ralf Schumacher, spolukomentátor nemeckej Sky Sports, má na to jednu odpoveď: “Myslím si, že sa Ferrari uberá tým Leclercovým smerom pri všetkých technických novinkách. Leclerc sa so zmenami vyrovnal jasne ľahšie ako Sebastian.”
To však nie je nič prekvapivé a zrejme to ani Scuderii nemôžeme vyčítať. “Ak jeden z jazdcov zostáva a ten druhý odchádza, človek sa prirodzene viac prikloní k želaniam toho, kto bude v tíme pôsobiť aj v budúcnosti.”
V pretekoch Vettel problémy takých rozmerov nezvykne mať, počas víkendu predstavuje zlom kvalifikácia. “Hlavne v kvalifikácii sa nedokážem vyrovnať Charlesovým časom. V pretekoch je to obyčajne OK, ale ak ste v kvalifikácii príliš pozadu, tak sa zaseknete v premávke a preteky sú v podstate už na začiatku v háji.”
Nemec ale nemal vždy také problémy so sobotňajšou časťou programu. Interný súboj s Kimim Räikkönenom vyhral v pomere 60:21 a pred ním s Markom Webberom zas z 94 kvalifikácií vyhral až 71. “Webber mal vtedy reputáciu jazdca, ktorý patril medzi tých najrýchlejších v súbojoch o štartovaciu pozíciu,” hovorí pre Sport 1 Helmut Marko.
Preto si Helmut Marko myslí, že sezóna 2021 by mohla pre Vettela predstavovať akési zmŕtvychvstanie. Nuž a keď príde nová generácia monopostov využívajúca ground effect, Vettel by sa mohol opäť dostať na výslnie.
“Pri Sebastianovi musí všetko na aute dokonale sedieť, inak začne pochybovať. Preto mal také problémy v roku 2014 oproti Danielovi Ricciardovi. Ale vtedy ani Red Bull nemal víťazné auto,” uznáva Marko. “Keď je Sebastian spätý so svojím autom, je ťažké ho poraziť. Toto bolo jasne vidno v rokoch 2010 až 2013, keď vyhral štyri majstrovské tituly v rade. Ani jeho silný kolega nemal proti nemu žiadnu šancu.”
“Ak Aston Martin so všetkou tou technológiou od Mercedesu bude Sebastianovi vyhovovať, všetci by sme mohli poriadne vytriezvieť,” dodáva športový poradca Red Bullu. Býci by totižto mali ďalšieho vážneho súpera, ktorý by im bral body. “Ja pre naše vlastné dobro dúfam, že sa tak nestane.”