Helmut Marko: Musím priznať, že vylepšenia Ferrari na mňa zapôsobili
Red Bull a Ferrari v piatok zaznamenali dva úplne odlišné dni. Zatiaľ čo červení býci sa trápili a len márne nastavovali svoj monopost, ich talianski súperi sa rozbehli v podstate okamžite aj bez zdĺhavého analyzovania dát. Helmut Marko po piatku priznal, že ho vylepšené Ferrari ohromilo.
Najviac nových komponentov si do Imoly priniesol Aston Martin, ale nebol to britský tím, o koho by bol najväčší záujem. Ferrari s vylepšeným autom ovládlo oba tréningy a potvrdilo si, že balíček aspoň zatiaľ funguje.
Helmut Marko v rozhovore pre nemeckú Sky spomenul aj Ferrari: “Musím uznať, že vylepšenia Ferrari na mňa zapôsobili,” vyhlásil športový poradca stajne, ktorý však nepredpovedá, že by bol v sobotu rozdiel medzi Ferrari a Red Bullom rovnako veľký. “Rozdiely v kvalifikačných simuláciách neboli také veľké, ako sa zdalo, ale ten zvyšok je dosť alarmujúci.”
Bývalý pretekár tým naráža na nervózny Red Bull RB20, v ktorom Max Verstappen nedokázal nájsť dostatok priľnavosti. Inžinieri museli po prvom tréningu začať od nuly, no ani to im nepomohlo. “Z relatívneho pohľadu sme v druhom tréningu boli ešte viac pozadu ako v tom prvom. Inými slovami, zmeny v nastaveniach sa neukázali ako tie správne.”
“Pneumatiky a nastavenia idú ruka v ruke,” pokračoval vo vysvetľovaní. “Naozaj to bolo horšie než v prvom tréningu. Konkurencieschopní sme neboli ani v dlhých jazdách. Ocitli sme sa v pozícii, v ktorej obyčajne nie sme.”
Trápil sa Sergio Pérez, ale čo Marka ešte viac znepokojuje, aj Max Verstappen. “Obaja naši jazdci mali rovnaké problémy. So zadnou časťou bojujeme dosť často, ale viac ma trápi fakt, že Max mal tiež problémy. Nedokázal to dostať pod kontrolu. Ak to nedokázal Verstappen, niečo nie je v poriadku.”
Holanďan vyhlásil, že sobota už nemôže byť horšia. To je dosť pesimisticky ladené vyhlásenie, ktorého sa rodák z Grazu zdržal. “Mali sme problémy, ale nerobíme si starosti. Bavme sa o konkrétnych sektoroch na trati: Keby sa nám podarilo poskladať všetko do jedného kola, boli by sme aspoň o dve desatiny pred ostatnými.”