logo F1online.skF1online.sk

Alonso o ambíciách Aston Martinu: V roku 2026 chceme napodobniť úspech Red Bullu

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala14. 5. 2024

Toto vyhlásenie Fernanda Alonsa si rovno uložte a nastavte si pripomienku na máj 2026, aby ste mohli zhodnotiť, do akej miery boli ambície Aston Martinu pred zavedením nových pravidiel reálne, a do akej miery to bola len ilúzia. Alonso totiž avizuje, že tím zo Silverstone by chcel ovládnuť novú éru efjednotky.

Pred príchodom nových pravidiel všetci preskupujú sily, prijímajú inžinierov, rozširujú továrne a usilovne pracujú na tom, aby spravili čo najväčší krok k vytúženým titulom. Výnimkou nie je Aston Martin, z ktorého spolupráca s Hondou spraví továrenský tím.

Vzpruhou pre britskú stajňu bude aj novučičká továreň s veterným tunelom, ale aj spolupráca s dodávateľom palív Aramco, ktorý už teraz zbiera skúsenosti s ekologickými palivami v juniorských šampionátoch pod kráľovnou motoršportu.

Všetky kúsky skladačky pomaly zapadajú do seba s jediným cieľom. Fernando Alonso ho popísal veľmi jasne. “Pre všetkých sú najdôležitejšie pravidlá pre rok 2026. Zo súčasných regúl, ktoré vošli do platnosti v roku 2022, najviac vyťažil Adrian [Newey], ale napríklad pravidlá pre rok 2014 trafil najlepšie Mercedes.”

“Nikdy neviete, čo sa stane v roku 2026. My chceme byť Mercedesom z roku 2014 alebo Red Bullom zo sezóny 2022,” vyhlásil Španiel, ktorého istotne tieto ambície a aj konkrétne kroky Lawrencea Strolla presvedčili zotrvať v tíme. “Myslím si však, že veľa ľudí dúfa v presne to isté.”

Všetci sme veľmi zvedaví, či sa Aston Martinu podarí naplniť tieto svoje očakávania a poraziť také značky ako Ferrari, Mercedes, Audi, ale aj Red Bull. Aj keď v tábore červených býkov bolo v posledných týždňoch cítiť otrasy a Adrian Newey zoskočil z tejto zemeplochy, Alonso nečaká, že by to Red Bull oslabilo.

“To si nemyslím,” odvetil Alonso, ktorý za tým vidí najmä mediálnu hru. “Už od roku 2021 dominujú tomuto športu a keď sa začne diať niečo mimo tímu, alebo mimo súťažného víkendu, tak sa o danom tíme píše veľa správ, pretože všetci ich chcú poraziť. Všetci ich chcú destabilizovať, aby boli schopní poraziť ich na trati.”

“Keby prišiel o technického riaditeľa alebo konštruktéra iný tím, neboli by z toho také veľké správy dňa, ako keď sa to stane víťaznej stajni. Ale uvidíme, čo sa udeje v budúcnosti,” doplnil dvojnásobný šampión.

Súvisiace články

Diskusia