logo F1online.sk

Norris nič neskrýva: Keby sme čakali takýto víkend, povedali by sme to

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala23. 4. 2024

Z vyjadrení McLarenu pred víkendom v Šanghaji sa mohlo zdať, že Lando Norris s Oscarom Piastrim budú bojovať o prvú desiatku. Výkonnostne na tom nakoniec boli výrazne lepšie. Podľa Norrisa to činovníkov McLarenu prekvapilo rovnako ako fanúšikov.

Relatívne pomalé zákruty s 1,2 kilometra dlhou rovinkou v McLarene vzbudzovali rešpekt. Monopost MCL38 totiž vyniká na presne opačnom type okruhu. I napriek tomu Lando Norris získal šprintovú pole position a hoci šprint mu vôbec nevyšiel, hlavný bod programu dopadol na jednotku. V boji o druhé miesto dokázal poraziť aj jeden z Red Bullov.

“Skrátka sme boli rýchlejší, než sme si mysleli. Máme obmedzenia a na miestach, kde sme čakali, že sa budeme trápiť, sme nemali až také problémy,” hodnotil VC Číny Lando Norris. “Tieto dlhé zákruty, akou je aj tá prvá, vždy patrili medzi naše slabiny. Časť jednotky bola azda lepšia, než sme čakali.”

Britský jazdec má jednu teóriu, čo mohlo jeho autu pomôcť, no ubezpečil, že McLaren s tým nerátal. “Ešte stále sa učíme o našom aute a je tu pomerne zvláštny asfalt. Možno nám to zahralo do karát.”

“Nič si nevymýšľame. Predostreli sme náš úprimný názor na to, kde chceme byť. Keby sme pred víkendom vedeli, že budeme silní, povedali by sme to. Celý rok sme však boli za Red Bullom a Ferrari, takže nemáme dôvod si zrazu myslieť, že budeme vpredu. Nič nenasvedčovalo tomu, že budeme mať také úžasné preteky,” pokračoval Norris.

Výsledok bol úžasný, ale v niektorých momentoch boli fanúšikovia McLarenu zrelí na odpadnutie. Keď totiž Valtteri Bottas odstavil svoj monopost, chvíľu trvalo, kým riaditeľstvo pretekov aktivovalo fázu VSC. Čo čert nechcel, spravilo to presne vo chvíli, keď Norris prešiel popri vjazde do boxov.

Všetci jazdci za ním mali možnosť zastaviť “za pár drobných” a Norris preklínal toto načasovanie. Keby sa s Bottasovým monopostom dalo pohnúť, možno by vôbec nestihol prejsť celé kolo a prezuť. “Padlo pár vulgarizmov,” priznal pilot McLarenu s úsmevom. “Bolo zrejmé, že nastane fáza VSC, no vôbec neprichádzala. Hovoril som si: Stavím sa, že príde v momente, keď budem prechádzať poslednou zákrutou. A doslova to tak bolo!”

Maršali potrebovali oveľa viac času a riaditeľstvo pretekov privolalo na pomoc bezpečnostné vozidlo. McLarenu to nakoniec pomohlo ešte viac ako len obyčajná fáza VSC. “Určite nám to pomohlo, pretože Red Bully museli zastaviť ešte raz. To ma dostalo pred Checa a medzi nami bolo Ferrari. Pravdepodobne mi to trochu zachránilo kožu.”