logo F1online.sk

Leclercova vysielačka pobavila fanúšikov, inžinier ho totálne zmiatol

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala22. 4. 2024

Komunikácia medzi inžinierom a jazdcom je kľúčová a v zlomových momentoch môže znamenať rozdiel medzi víťazstvom a prehrou. Ferrari sa za posledné roky výrazne zlepšilo, ale stále je čo zdokonaľovať. Ukázalo sa to aj na úsmevnej vysielačkovej výmene s Charlesom Leclercom.

Dve kolá pred koncom pretekov už Charles Leclerc nebojoval s nikým a jeho úlohou bolo len doviezť monopost do cieľa. Pomaly sa chýlil čas, keď bolo treba zhodnotiť víkend, ktorý Scuderii nevyšiel podľa predstáv, keď sa vo vysielačke ozval Leclercov inžinier Xavi Marcos Padros s prekvapujúcou požiadavkou.

Na boxovom múriku očividne chceli získať ďalšie dáta, ktoré by mohli po víkende analyzovať a potenciálne by im mohli pomôcť pred nasledujúcimi súťažnými víkendmi. Inžinierovi sa však nepodarilo dostatočne zrozumiteľne vysvetliť, čo vlastne od Leclerca chce.

“V siedmej a ôsmej zákrute skús prejazd pôvodnou (original, pozn. red.) stopou, pre porovnanie,” ozval sa vo vysielačke Xavi Marcos Padros. Charles Leclerc však vôbec nepochopil, čo sa od neho žiada a zmohol sa len na prekvapené: “Čo?”

O pár zákrut neskôr inžinier požiadavku zopakoval. “Skús pôvodnú stopu. Zákruty 7 a 8.” Charles Leclerc si v kokpite neuvedomil, že jeho inžinier použil anglické slovo “original” v zmysle pôvodnú. “Nerozumiem. Horizontálnu stopu? Čo to je, dopekla?”

“Originálnu stopu. Takú, ako na začiatku pretekov,” nevzdávala to druhá strana vysielačky, no azda by spravila lepšie, keby jazdcovi vysvetlila, aby zákrutu prešiel tak, ako ňou chodil s plne natankovaným autom.

CL: “Povedal si originálnu stopu?”
XMP: “Originálnu, áno.”
CL: “Čo to, dopekla, znamená?”

V tejto chvíli Padros rezignoval. “Nechaj to tak. Toto je posledné kolo.”

Mimochodom, úplne bezproblémová nebola komunikácia ani na strane Carlosa Sainza. Španiel sa počas druhého výjazdu bezpečnostného vozidla dožadoval informácií o pneumatikách svojich súperov, no od inžiniera Riccarda Adamiho ich ťahal ako z chlpatej deky. Keby takáto výmena prišla v časovo vypätejšej chvíli a od nej by sa odvíjalo nejaké strategické rozhodnutie, mohlo by to Scuderiu stáť aj pozíciu.

Carlos Sainz: “Môžeš mi povedať, aké staré pneumatiky majú Lando, Checo a Charles? A tiež Russell za mnou?”
Riccardo Adami: “Lando je na podobne starých gumách ako Charles. Je medzi nimi rozdiel len jedného kola.”
CS: “Ricci, v porovnaní so mnou.”

RA: “Máš rozdiel troch kôl v porovnaní s nimi, dve ostré a jedno za bezpečnostným vozidlom.”
CS: “A Checo?”
RA: “Checo má rovnaké gumy ako Lando, zastavil o kolo neskôr.”

Sainz čakal niekoľko desiatok sekúnd na to, kým si Adami buď spomenul na otázku o Russellovi, alebo v live timingu našiel ten správny riadok.

“Safety car odíde v tomto kole. Russell je na tvrdej zmesi, zastavil za bezpečnostným vozidlom,” nakoniec prezradil Sainzovi Adami.