logo F1online.sk

Ricciardo vulgárne vynadal Strollovi: Jeho oči asi robili niečo čudné

Daniel Ricciardo
© X/Visa Cash App RB
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 4. 2024

Takto naštvaného Daniela Ricciarda sme za celé tie roky možno ani nevideli. Austrálskemu pretekárovi sa konečne aspoň trochu darilo a v priebehu celého víkendu sa držal pred tímovým kolegom Júkim Cunodom. Preteky mu však zničil incident s Lancom Strollom, ktorý ho poriadne „nabral“ pri prvom reštarte. Kanadského pretekára za to penalizovali, ale to Ricciarda neutešilo, keďže musel odstúpiť z pretekov.

Hneď na úvod treba povedať, že na vine Lanca Strolla sa nezhodli všetci. Expert televízie Sky Karun Čandhok po pretekoch analyzoval celú situáciu a dospel k záveru, že došlo k reťazovej reakcii, ktorá začala ďaleko pred Strollom a Ricciardom. Boli to Carlos Sainz a Fernando Alonso, ktorí si na lídrov nechali väčšiu medzeru, potom sa ju pokúsili rýchlo uzavrieť a prudko spomalili, keď sa dostali pod zadné krídla súperov pred nimi.

Došlo teda k určitému „harmonikovému efektu“ podobne, ako sa to niekedy stáva aj v cestnej premávke, keď niekto zrýchli, potom prudko spomalí a tí za ním už nestihnú reagovať. Stroll sa čertil na komisárov a Ricciardo bol vyložené „nasratý“ na pilota Aston Martinu. Pritom vôbec nepreháňame, keďže sa pred novinármi nezdržal vulgarizmov.

„Možno keď to niekedy o hodinu uvidí, tak prizná zodpovednosť. Keď to neurobí, tak mu niet pomoci,“ vyhlásil naštvaný Ricciardo pred novinármi. „Je to nesmierne frustrujúce. Samozrejme, pretekové incidenty sa stávajú, ale za safety carom k nim nikdy nemôže dôjsť.“

„Vrelo to vo mne, keď som videl jeho palubné zábery. Keď sme začali brzdiť, môžete vidieť, že sa pozerá doprava k vrcholu štrnástej zákruty. Nepozeral sa na mňa. Keď otočí hlavu, tak je na mne. Neviem, čo tam robil a kam sa pozeral, ale v tej chvíli mal jednu úlohu – pozerať sa na mňa – a tú očividne nezvládol. Uvidíme, čo na to povie médiám, ale keď obviní mňa, tak potom sa k tomu bližšie vyjadrím,“ povedal Ricciardo.

Nuž, Daniel sa od prítomných novinárov dozvedel, ako reagoval Stroll vo vysielačke. „Ten idiot dupol na brzdu a vybrzdil ma! Mám poškodené predné krídlo,“ povedal okamžite kanadský pretekár. Keď to Ricciardo počul, už beztak vysoký tlak mu ešte viac stúpol.

„Už som sa začínal upokojovať a teraz sa dozviem, čo si o tom Lance myslí. Zjavne som idiot a bola to moja chyba. Vrie to vo mne, pretože je to nad slnko jasné a ešte k tomu došlo za safety carom. Jediné, čo musíte urobiť, je sledovať auto pred vami. Nemôžeme predvídať, čo spraví vedúci pilot. Pretekať sa aj tak nezačne pred cieľovou čiarou. Veľmi sa snažím, aby som nepovedal, čo chcem povedať, ale je**ť naňho, a to som k nemu ešte milý, keď si toto myslí…,“ vyhlásil poriadne nahnevaný Austrálčan.

Ten po pretekoch novinárom rozdával atraktívny obsah plnými priehrštiami. Neštítil sa ani pred kamerami televízie Sky. „Trafil ma tak tvrdo, že sa takmer polovicou auta ocitol podo mnou. To nebola chyba v úsudku, jednoducho to prestrelil o celé míle. Úprimne, to pre mňa nie je žiadne ospravedlnenie. Videl som jeho palubné zábery a on sa na mňa ani nepozeral,“penil Ricciardo.

„Neviem, prečo sa nepozerá na auto pred sebou, ibaže jeho oči robia niečo čudné. Ale vyzeralo to, že sa na mňa nepozeral a podľa toho, ako tvrdo do mňa narazil, sa musel sústrediť na niečo iné,“ dodal Daniel.

Príležitosť na vyjadrenie dostal po pretekoch aj Stroll. Ten nielenže hovoril vo vysielačke o nejakom „idiotovi“, ale tiež nedokázal pochopiť, prečo dostal trest práve on. Povedal však, že za „idiota“ neoznačil Ricciarda.

„Nemyslím si, že to bol on. Všetci dupli na brzdy a on bol predo mnou. Povedal by som teda, že to bol harmonikový efekt. Dostal som trest, ktorý vyplynul z konečného výsledku celej situácie. Nebolo to však tak, že všetko prebiehalo ako obvykle a ja som doňho narazil. Došlo ku zvláštnemu harmonikovému efektu. Bol by som rád, keby to komisári vzali do úvahy,“ vyhlásil Stroll.

Z rozhodnutia komisárov citujeme: „Rozhodli sme, že monopost číslo 18 mal predvídať rýchlosť monopostov pred sebou, najmä monopostu číslo 3, a mal sa pripraviť na brzdenie. Keby to urobil, vyhol by sa kolízii. Preto monopost číslo 18 nesie prevažnú časť viny za zrážku, ktorá nakoniec viedla k odstúpeniu monopostu číslo 3 z pretekov.“