Kľúč strategických pokrokov Ferrari? Lepšie auto, povedal Sainz
Keď ostatní panikárili a obzerali sa cez rameno na ostatných, Ferrari sa držalo svojej hry a svojho plánu. Tento prístup vyniesol tímu veľké pochvaly a tretie a štvrté miesto, čo bolo vzhľadom na formu Red Bullu úplné maximum. Podľa slov Carlosa Sainza je však prostým faktom, že s rýchlym a dobrým autom stratégie občas vyzerajú geniálne, ale sú postavené v prvom rade na kvalite monopostu.
Analýza vysielačiek po pretekoch ukázala, že za stratégiou Charlesa Leclerca bol samotný pilot. Aj keď nebol voči tímu nijak asertívny, spochybnil rozhodnutie prezuť na tvrdé pneumatiky. Na tých sa popálil Mercedes a ako sa ukázalo, stredne tvrdé boli nielen lepšou voľbou, ale Ferrari na nich malo tiež vynikajúce tempo.
„Čo tak skúsiť plán C?“ opýtal sa vo vysielačke Charles Leclerc.
„V súčasnosti ideme plán B a skúmame plán C,“ odpovedal inžinier, ktorý neskôr dodal: „Myslíme si, že plán B je pre nás najlepšia možnosť, ale s pneumatikami z plánu A.“
„Prečo?“ spochybňoval rozhodnutie tímu Leclerc.
„Hardy vyzerajú na Mercedese horšie, než sa očakávalo,“ povedal inžinier, čo Charlesa zrejme popudilo k poslednému slovu. „Ale veď momentálne máme veľmi dobré tempo, nie? Prečo chcete v tom prípade zastavovali teraz?“
Inžinier následne inštruoval pilota, aby nestrácal čas súbojmi s Verstappenom a Norrisom. Zvyšok príbehu už poznáme. Ferrari malo skrátka na mediumkách skvelú rýchlosť, Leclerc jazdil v čistom vzduchu a jeho monopost neničil pneumatiky. Kombinácia týchto skutočností mu nakoniec vyniesla štvrté miesto, čo bol po štarte z ôsmej priečky viac ako slušný výsledok.
Leclercov tímový kolega Carlos Sainz uznáva, že po strategickej stránke urobil jeho tím pokrok, ale ten nebol rozhodujúci pre správne rozhodnutia v správnom čase. „Za posledné tri roky sme po strategickej stránke postupne napredovali, ale ak v tomto roku vidíte strategické zlepšenie, je to výlučne zásluha monopostu,“ povedal španielsky pretekár.
„Máme auto, ktoré vám dáva strategickú flexibilitu, čo vlani neplatilo. Boli sme preto odkázaní na prezúvanie v určitých kolách,“ vysvetlil Sainz.
Rozdiel medzi minuloročným a tohtoročným Ferrari je čisto z pohľadu na prácu s pneumatikami neuveriteľný. Podľa slov rodáka z Madridu vlani vyzerala aj tá najlepšia stratégia ako neschopnosť Ferrari. Keď však máte dobrý základ a darí sa vám, ste za géniov.
„Nemohli sme naše stinty predĺžiť. Mali sme takú degradáciu, že ostatní mohli zostať na trati dlhšie a potom nás dohnali. Vlani sme mali nulovú flexibilitu a nemohli sme robiť nič, takže to veľakrát vyzeralo, akoby sme mali nesprávnu stratégiu,“ vysvetlil Sainz.
„Keď však máte auto, ktoré lepšie pracuje s pneumatikami, a dvoch jazdcov, ktorí na to môžu dlhšie tlačiť, dodáva vám to flexibilitu navyše. Vaša stratégia tak vyzerá lepšie,“ dodal Carlos.