logo F1online.sk

Péreza ženie tlak z konca zmluvy, hovorí Marko

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl6. 4. 2024

Sergio Pérez dnes ukončil jednu nelichotivú sériu. Zajtra vyštartuje z prvého radu čisto vlastnou zásluhou prvýkrát od minuloročnej VC Miami. Helmut Marko otvorene vyhlásil, že za zlepšenými výkonmi Mexičana v úvode ročníka stojí aj tlak z blížiaceho sa konca zmluvy.

Od minuloročného podujatia v Miami do tohtoročnej Suzuky uplynulo dvadsať kvalifikácií, v ktorých Pérez ani raz neobsadil prvú alebo druhú priečku. Red Bull pritom bol a naďalej je absolútne dominantný. Na druhej strane, Checo bol dnes k Maxovi Verstappenovi bližšie než obvykle. Stratil len 66 tisícin sekundy.

„Minulý rok odjazdil v Suzuke svoje najhoršie preteky sezóny. Všetko vyšlo zle, preto si myslím, že dnešný výsledok ho môže naozaj tešiť,“ povedal na Pérezovu adresu Helmut Marko, poradca Red Bullu. Pripomeňme si, že Checo minulý rok po dvoch kolíziách a porušení pravidiel safety caru absolvoval po odstúpení z pretekov ešte potupné ´čestné kolo´, aby sa vyhol preneseniu penalizácie na ďalší víkend…

Horšie to teda naozaj azda byť ani nemôže. A navyše, Mexičan začal rok 2024 určite lepšie, než ten predošlý ukončil. V Bahrajne a Saudskej Arábii skončil druhý, v Austrálii až piaty, tím však jeho slabší výkon zdôvodňoval aj poškodením podlahy.

Výkonnostný trend môžeme aj s prihliadnutím na dnešok označiť ako priaznivý. Marko našiel tradične svojskú argumentáciu Pérezovej formy. „Vidíte, že Checo na to má. Avšak možno hrá rolu aj fakt, že je v hre otázka budúcoročného kontraktu. Tento rok sa táto téma rieši oveľa skôr než bežne. Zdá sa, že je to motivačné,“ skonštatoval Rakúšan.

Sergiovi Pérezovi sa na konci roka končí zmluva. V Red Bulle odviedol nezabudnuteľnú prácu v prospech Maxa Verstappena pri ceste za titulom v roku 2021, no nevyhol sa mnohým slabším chvíľam či kolíziám. Uvidíme ho v majstrovskom tíme aj v budúcej sezóne? Bez zmluvy sú totiž mená ako Carlos Sainz či Fernando Alonso. Hovorilo sa aj o návrate Daniela Ricciarda, to však pri jeho súčasnej forme zrejme nie je téma dňa.

„Situácia sa výrazne pohla dopredu,“ reagoval Helmut Marko na otázku jazdeckého zloženia od roku 2025. „Bežne sa v apríli nerozprávame o sedačkách. Teraz sa ale všetko posunulo. Stále je však príliš skoro. Určite ešte počkáme, kým urobíme finálne rozhodnutie.“

Ako tradične vo Formule 1, krok jedného tímu či pilota môže spustiť domino efekt. Videli sme to viackrát v minulosti, ako napríklad pri presune Carlosa Sainza z McLarenu do Ferrari a súčasne prechode Daniela Ricciarda z Renaultu do McLarenu.

Aj Red Bull preto možno bude čakať na vývoj na trhu. Carlos Sainz na tlačovej konferencii v Japonsku vyhlásil, že je ochotný urýchliť rokovania so záujemcami o jeho služby, využiť môže aj fakt, že má v súčasnosti navrch nad Charlesom Leclercom. Fernando Alonso sa vyjadril, že bude rokovať s Aston Martinom o predĺžení kontraktu, a Mercedes chce mať druhú sedačku vyriešenú do leta.

K tomu pripočítajme vyhlásenia Tota Wolffa, ktorý sa snaží zrejme aj mediálne využiť nepokojnú atmosféru v Red Bulle, a hovorí o snahe získať Maxa Verstappena. Dianie na jazdeckom trhu môže byť naozaj zaujímavé.

Mal by Red Bull záujem o návrat Carlosa Sainza? „Je to jednoznačne jedno z mien, ktoré treba zvážiť,“ doplnil Helmut Marko, ktorý uistil médiá, že s Christianom Hornerom budú o jazdeckej zostave diskutovať a rozhodovať rovnako ako v ostatných rokoch.