logo F1online.sk

Albon: Najlepšie to Loganovi splatíme ziskom bodov

Alex Albon
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2024

Alex Albon sa v Austrálii ocitol pod extra tlakom. Od soboty totiž jazdí v podstate s autom Logana Sargeanta, ktoré skutočne nemôže rozbiť a musí s ním zajazdiť dobrý výsledok. Zatiaľ sa mu to darí, aj keď uznáva, že jazdí s celkom novým druhom zodpovednosti.

Britsko-thajský pretekár sa za dôveru odvďačil dvanástym miestom, ktoré asi bolo jeho maximom. Po ťažkej nehode v piatok a prevzatí nemalej zodpovednosti odviedol presne to, čo potreboval, a presvedčil o správnosti rozhodnutia svojho tímu. „Je to odlišný pocit a zvláštny pocit, ak mám byť úprimný,“ povedal médiám Albon. „Jedna vec je, keď urobíte chybu a v kvalifikácii musíte pod tlakom doručiť výsledok. Toto je však úplne iný druh zodpovednosti – a ja tú zodpovednosť preberám v plnom rozsahu.“

„Áno, bolo to ťažké. Môžete sa však len sústrediť na svoju prácu, hodiť to za hlavu a pristupovať k tomu ako k normálnemu víkendu. Myslím si, že zatiaľ sme odviedli dobrú prácu. Ideme ďalej a najlepšie to Loganovi splatíme ziskom bodov,“ dodal Albon.

Počas priameho prenosu réžia zachytila aj Logana Sargeanta, ale popravde, pohľad na amerického mladíka bez auta v garáži bol dosť smutný. Aj keď je toto rozhodnutie v konečnom dôsledku pochopiteľné, pre psychiku športovca ide určite ó obrovskú ranu.

„Hovoríme, neustále spolu hovoríme. Ako tím sme veľmi otvorení. Ja som mu pomáhal počas druhého tréningu. Keď padlo toto rozhodnutie, tak zase pomáhal on mne. Zachoval sa ako pravý džentlmen a skutočný tímový hráč. Po druhom tréningu sme mali podobnú spätnú väzbu, takže je to jazdec, ktorému môžete v tomto smere dôverovať, keď vám pred tretím tréningom povie, ako je na tom auto,“ vysvetlil Albon.

Ten sa za dôveru zatiaľ odmenil kvalitným výkonom. V kvalifikácii skončil dvanásty, čo neznie ako žiadny zázračný výsledok, ale na nič lepšie jeho Williams v podstate nemal. Pred ním je už len Lewis Hamilton, na ktorého stratil dve desatiny. Aj sám Alex uznal, že z toho vyťažil viac-menej maximum.

„Zlepšiť som sa mohol tak o pol desatiny. V Q1 som zajazdil veľmi dobré kolo. Už sa mi vo Williamse stalo, najmä s veľmi mäkkými zmesami pneumatík, že je veľmi ťažké výrazne zrýchliť. Keď na to v zákrute zatlačím ešte viac, gumy sa zvyknú prehrievať,“ hovorí Albon.

„Zakaždým do toho teda idete viac-menej rovnakou rýchlosťou, takže je dosť zložité sa po dobrom kole výrazne zlepšiť. Keď však vezmem do úvahy všetko, čo sa za posledné dni stalo, tak je to dobrý výsledok,“ dodal Albon.