logo F1online.sk

Helmuta Marka zaujali pretekové simulácie Ferrari: Musíme sa zlepšiť

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala22. 3. 2024

Max Verstappen má na dosah vyrovnanie svojho vlastného rekordu desiatich víťazstiev v rade. Zabrániť mu v tom môže Ferrari, ktoré je v Melbourne prekvapivo silné. Športový poradca Red Bullu Helmut Marko priznal, že ho ohúrili pretekové simulácie Charlesa Leclerca. Svoj tím vyzýva, aby zabral.

Na čele výsledkov druhého tréningu sa usadil Charles Leclerc. Monačan dokázal zajazdiť čas 1:17,277 a Maxa Verstappena prekonal o takmer štyri desatiny sekundy. Vo Ferrari cítia, že majú najväčšiu šancu získať pole position v celom doterajšom priebehu sezóny.

Helmut Marko sa na rýchlosť Ferrari pozerá dvojakou optikou. Na jednej strane prezradil, že podľa GPS dát Ferrari v kvalifikačných simuláciách viac žmýkalo svoju pohonnú jednotku, no na druhej strane nadvihoval obočie nad pretekovým tempom červených monopostov.

“Musíme sa zlepšiť,” znie verdikt Helmuta Marka po prvých dvoch tréningoch. “Auto nie je zlé, ale Leclerc nasadil také tempo, pri ktorom bude treba ešte veľa dolaďovať. Treba povedať, že celkovo sa štartové pole zoskupuje.”

Čo je za dobrými časmi Charlesa Leclerca? “Myslím, že Ferrari počas kvalifikačnej simulácie jazdilo s plným výkonom. My nie. Preto rozdiel troch desatín nevnímam ako kritický, ale ich dlhé jazdy boli veľmi pôsobivé. Naše nastavenia ešte nie sú správne.”

Charles Leclerc odjazdil na stredne tvrdých pneumatikách osem kôl, pričom jeho priemerný čas sa pohyboval na hranici 1:22,926 sekundy. Max Verstappen jazdil na rovnako starých gumách, ale jeho dlhý stint trval len štyri kolá s priemerom, ktorý bol o viac ako osem desatín pomalší ako Leclercov. Aj tu zohrali dôležitú úlohu motorové režimy, no je jasné, že Ferrari môže v Melbourne zaútočiť.

Verstappenov program bol navyše narušený po chybe v prvom tréningu. Výlet až za obrubník v desiatej zákrute znamenal poškodenie podlahy, ktorú bolo treba opraviť. “Jednu vec treba povedať: Dotkol sa obrubníku a tento kontakt spôsobil pomerne veľké škody. Preto sme vyrazili na trať neskôr. Prišli sme o cenný čas,” uviedol na margo úvodu FP2.

“Myslím si však, že po stránke nastavení ideme správnym smerom, hoci tých stratených pätnásť minút znamená, že [nastavenia] neboli presne podľa našich predstáv,” dodáva Marko. “Ak sa nám nepodarí dostať pod kontrolu problémy s ladením auta, tak v pretekoch to môže byť veľmi tesné. Som však optimista, že uspejeme.”