logo F1online.sk

V Alpine od nového auta nečakali zázraky, ale výsledky beztak „spôsobili šok“

Esteban Ocon
© Renault
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 3. 2024

Keď tím upozorňuje, že má pred sebou ťažký začiatok sezóny, obvykle je to pre fanúšikov veľmi temná predpoveď. Keď však zaznie niečo také a tím je beztak negatívne prekvapený zo svojej výkonnosti, tak ide o skutočnú pohromu. Presne to sa stalo Alpinu, kde nečakali v úvode sezóny žiadne zázraky, ale podľa slov šéfa stajne Bruna Famina beztak spôsobili počiatočné výsledky „šok“.

Posledný rad na štarte Veľkej ceny Bahrajnu a predposledný rad v Saudskej Arábii (s prispením nehody Kuan-jü Čoua v treťom tréningu) vyvolali záplavu negatívnych reakcii a posmechu na adresu Alpinu. Ako mohol dovoliť továrenský tím Renaultu, aby to zašlo až tak ďaleko. Pri pohľade zvonku sa zdá nemožné, aby sa niečo také stalo.

„Bol to šok, aj keď sme naozaj očakávali náročný štart do sezóny. Vedeli sme to a o tomto sme hovorili pri predstavení nového monopostu,“ povedal médiám šéf Alpinu Bruno Famin. „Napriek všetkému však spôsobil posledný rad v Bahrajne v tíme šok. Len to potvrdilo potrebu zmien v našom tíme a my sme tie zmeny urobili.“

„Naozaj chceme priniesť do oboch tovární to, čo sme urobili v traťovom tíme na konci minulej sezóny. Myslím tým zmenu mentality a vypustenie kreativity z reťaze. Teraz máme troch technických riaditeľov, vďaka čomu je organizácia oveľa viac horizontálna a oveľa menej vertikálna – väčšia aktivita, väčšia agilita a naším mottom je rozvoj našich ľudí,“ vyhlásil Famin odhodlane.

Nová štruktúra technického oddelenia skutočne bude mať čo robiť, pretože Alpine má nezanedbateľnú výkonnostnú stratu na mikrotím ako Haas, o top tímoch nehovoriac. Famin sľubuje zlepšenie a nasadenie upgradov, ale tie pripravujú aj ich najväčší konkurenti. Bude teda dôležité, aby monopost A524 ukázal väčší potenciál pre svoj rozvoj.

„Auto je úplne nové,“ povedal Famin. „Nasadíme vylepšenia a, samozrejme, pochopenie problémov je kľúčom k ich vyriešeniu. Máme celkom jasnú predstavu o našich problémoch a naozaj pracujeme na náprave.“

„Monopost má potenciál a určite príde niečo lepšie, ale musíme zmeniť aj spôsob vývoja auta; a možno aj spôsob, akým ho používame. Potrebujeme zmeniť celkový náš prístup ku všetkému,“ vyzýva Famin.