logo F1online.sk

Krack vysvetlil, ako Alonso svojimi vysielačkami udržiava všetkých v strehu

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 3. 2024

Aston Martin má za sebou vydarený víkend s vydareným výsledkom. Keď opomenieme haváriu Lanca Strolla, bolo piate miesto Fernanda Alonsa asi tým najlepším, čo si stajňa zo Silverstone mohla priať. Na zisku dôležitých desiatich bodov sa rozhodujúcou mierou podieľal dvojnásobný majster sveta, ktorý sa v priebehu pretekov pýtal svojho tímu, či nevyskúšajú alternatívnu stratégiu. Podľa jeho šéfa Mikea Kracka však išlo len o klasický Alonsov ťah, ktorým chcel svoj tím a konkurenciu udržať v strehu.

Degradácia pneumatík na okruhu v Džidde je vskutku minimálna. Ak máte problém s gumami, tak skôr s udržaním teplôt než s opotrebovaním. Aj keď Fernando Alonso v priebehu pretekov pobádal stratégov k zmene plánu, keď vo vysielačke povedal: „Nejaká možnosť na plán B? Súperi sú v inej lige.“ Podľa jeho šéfa bol účel týchto slov iný.

„Áno, pýtal sa na plán B, či zvažujeme nejaký plán B,“ povedal po skončení pretekov Mike Krack. „Viete, že Fernando vás vždy podpichuje. Musíte si dávať pozor, či to myslí vážne, pretože on dobre vie o všetkých stratégiách pred štartom pretekov. Takisto vie, kde sa nachádza celé pole a niekedy také veci možno robí naschvál, pretože vie, že súperi počúvajú, tak sa k nim prihovára.“

„Vždy je to však pre vás trochu budíček. Keď si myslíte, že v tomto kole si môžete trochu vydýchnuť, hneď sa vo vysielačke ozve: ‚Čo hovoríte na plán B?‘ My potom skúmame plán B, ale výsledok je, že s plánom B by sme skončili horšie než so súčasnou stratégiou,“ vysvetlil Krack.

Aston Martin si napokon vďaka ďalšiemu skvelému výkonu Fernanda Alonsa odniesol z Džiddy piate miesto. Aj sám boss stajne pripustil, že bez excelentnej jazdy pilota by to nebolo možné. „El Nano“ za sebou dokázal udržať Georgea Russella na továrenskom Mercedese.

„Vedeli sme, že George je za nami. Mal dobrú rýchlosť a nechceli sme ho pustiť do dosahu DRS, takže to bolo zakaždým medzi jednou a jeden a pol sekundou,“ spomína šéf Aston Martinu. „Vždy je to o tom, ako dobre zvládnete všetko manažovať a ako veľmi na to tlačíte pred koncom pretekov. Podľa mňa to však zvládol tak, ako to asi nikto iný nedokáže. Neviem, ako sa mu darilo držať tie rozostupy, ale podľa mňa vždy vedel, čo robí.“

Aston Martin na tom nebol v Džidde vôbec zle, aj keď jeden nikdy nevie, do akej miery sa na výsledku podieľala kvalita monopostu, a ako veľmi Alonsova genialita. „V úvode stintu sme na tvrdých pneumatikách neboli v najlepšej forme. Prišlo to až neskôr, keď sa auto zlepšilo. Platilo to aj pre stint na stredne tvrdých pneumatikách,“ vysvetlil Krack.