Z Ricciarda si uťahoval aj Marko. Austrálčan ukazuje na auto
Azda aj vám sa pri pohľade na výkony Daniela Ricciarda v Bahrajne a v Saudskej Arábii vybavili spomienky na jeho pôsobenie v McLarene. Austrálčanovi nikto nevložil do kokpitu kryptonit, no po pretekoch sa bránil tým, že jeho monopost nebol celkom v poriadku.
Daniel Ricciardo po vypadnutí v Q2 dúfal, že mechanici pri kontrole jeho auta odhalia nejaký problém; v Džidde predsa na monopost pôsobia veľké sily a prejazd obrubníkmi môže poškodiť napríklad veľmi citlivú podlahu. Ak by mechanici našli zničený komponent, pred pretekmi by ho mohli vymeniť za identický kus.
V zozname vymenených súčiastok, ktoré pred pretekmi vždy zverejňuje FIA, však bola pri mene Daniela Ricciarda uvedená len jedna položka: kryt okienka laseru. Drobný kryt určite Ricciarda nepripravil o takmer polovicu sekundy, ktorú v kvalifikácii stratil na tímového kolegu. Nedalo sa teda čakať, že v pretekoch ožije ako pokropený živou vodou.
“Jediná vec drží pri živote môj optimizmus, a ňou je fakt, že sme v aute našli pár vecí,” obhajoval Daniel Ricciardo svoj výkon, pod ktorým sa predsa len mali podpísať problémy s autom. “Je to pozitívne, keď o nich viete.”
“Jazdím tu už dlho a poznám ten pocit, keď niečo nie je v poriadku. Na jednej strane je fajn nájsť tých pár vecí, na druhej sme pre ne mali dosť bolestivý víkend. Je to frustrujúce,” priznal Austrálčan.
Ak na monoposte nebolo nič fyzicky poškodené, mohlo ísť o chybu v nastaveniach. Azda nám Ricciardo viac prezradí v Austrálii, pretože jeho prepad je zatiaľ zahalený rúškom tajomstva, ktoré ani po pretekoch nechcel sňať.
“Čakal nás ťažký boj. Skrátka všetko nefungovalo na sto percent. Pravdupovediac vidíme pár problémov s autom, takže pred ďalšími pretekmi to musíme napraviť,” zdôraznil Ricciardo.
O problémoch s monopostom sme sa teda veľa nedozvedeli, no viac ako dosť toho vieme o iných dvoch momentoch, ktoré negatívne zasiahli do Ricciardových pretekov. Tým prvým je nekonečná zastávka v boxoch, a druhým piruetka v prvej zákrute.
“V pretekoch vyšiel na trať safety car. Všetci zastavili, no my sme mali pomalý pitstop. Potom sme sa ocitli vo vláčiku,” povzdychol si pilot Racing Bulls. “Nakoniec, aby bola istota, že som aj ja spravil nejakú chybu, som sa roztočil v prvej zákrute. Asi som nechcel, aby v tom bol tím sám!” zažartoval Ricciardo.
Na Ricciardov účet po pretekoch žartoval aj športový poradca Red Bullu Helmut Marko, ktorý takisto pozorne sleduje Austrálčanove výkony. Bude totiž spolurozhodovať o tom, či si Ricciardo splní svoj predsezónny cieľ a dostane sedačku v Red Bulle.
“Vďakabohu na konci pretekov nevyšiel na trať safety car,” vydýchol si Helmut Marko, ktorý mal obavy, že by potrestaného Péreza pripravil možno aj o pódium. “Stále sme sa toho obávali. Ricciardo ním na chvíľu pohrozil.”
“Možno to bolo z mojej strany spôsobené aj frustráciou,” snažil sa zracionalizovať si svoju chybu Ricciardo. “Celkom dobre to podčiarklo celý víkend. Teraz máme týždeň voľno a ja viem, že v Melbourne to bude lepšie, keď to opravíme a budeme mať rovnaké možnosti.”
“Mali sme dosť pomalý vstup do sezóny, ale za nami sú len dva preteky. Viem, ako rýchlo sa to môže zvrtnúť. Ako som povedal, nie sme príliš zmätení, bol to len frustrujúci víkend. Nie je to tak, že by nám chýbali odpovede. Sú dosť jasné,” uzavrel víkend v Džidde.