logo F1online.sk

Fallows: Rozhodli sme sa ísť cestou evolúcie, nie revolúcie

Lance Stroll
© X/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár27. 2. 2024

Zatiaľ čo viacero tímov na čele s Ferrari a Mercedesom prekopalo svoj minuloročný koncept takpovediac od základov, v Aston Martine sa rozhodli pokračovať tam, kde na sklonku predchádzajúcej sezóny skončili. A zdá sa, že dobre urobili. Britský tím sa totiž javí byť pomerne konkurencieschopný a je vysoko pravdepodobné, že si oproti vlaňajšku nepohorší. Pokiaľ sa posunie, tak len smerom dopredu.

Vzhľadom na to, že v Aston Martine vládla po roku 2024 s výsledkami spokojnosť, sa celok Lawrenca Strolla rozhodol držať sa minuloročnej koncepcie a pred riskantnou revolúciou uprednostniť konzervatívnejšiu evolúciu.

„Cez zimu sme si zaumienili, že sa v roku 2025 musíme zlepšiť,“ vyslovil sa technický riaditeľ Aston Martinu Dan Fallows pre Autosport.com. „Aj keď ide o evolúciu minuloročného auta, chceli sme sa výrazne zlepšiť, resp. dosiahnuť silnú evolúciu. V testoch sa nám potvrdilo, že sme zaznamenali pokrok, čo nás veľmi teší.“

Fallows zdôraznil, že nech je štartovacia pozícia Aston Martinu akákoľvek, najdôležitejšie bude nezaostávať vo vývojových pretekoch. „Za najdôležitejší považujem sezónny vývoj. Neboli sme 100% spokojní s tým, ako sme si viedli vo vývojových pretekoch vlani.“

Fernando Alonso označil za najväčšiu slabinu vlaňajšieho Aston Martinu nedostatočnú rýchlosť na rovinkách a nedostatočný prítlak vo vysokorýchlostných zákrutách. Fallows však prezradil, že väčšmi ako na tieto dve oblasti, sa kládol dôraz na celkové ovládanie auta a jeho balans.

„Počas zimy sme sa zamerali na niekoľko vecí, špecificky na to, aby sa auto dobre ovládalo a bolo dobre vyvážené. S tým, kde sa momentálne nachádzame, sme pomerne spokojní.“

Plný optimizmu je po predsezónnych testoch aj šéf stajne Mike Krack. „Testy prebehli z nášho pohľadu veľmi dobre,“ utrúsil držiteľ luxemburského občianstva. „Navyše, ak si správne pamätám, za tri dni zaviali červené vlajky iba raz. Takže si myslím, že môžeme byť veľmi spokojní. Auto sa po príchode do Bahrajnu správalo naozaj veľmi dobre a nevyskytli sa žiadne problémy so spoľahlivosťou.“

Krack tvrdí, že zatiaľ nemá úplný obraz o tom, kde približne sa z pohľadu výkonnosti môže Aston Martin nachádzať. „Na to, aby sme k tomu vedeli povedať niečo viac, si musíme v najbližších dňoch prejsť viacerými analýzami. Len tak získame jasnejší obraz,“ uzavrel.