logo F1online.sk

Piloti tímu RB žiaria spokojnosťou: Skvelý pocit…

Daniel Ricciardo a Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 2. 2024

Vo Formule 1 sa nám už stáva takou drobnou tradíciou, že tímy krátko po predstavení nových monopostov okamžite mieria na okruh a absolvujú svoj prvý filmovací deň. Pred štartom predsezónnych testov dáva takýto postup dokonalý zmysel. Rovnako to urobil aj obmenený tím Visa Cash App RB, ktorého piloti po prvej skúsenosti s novým autom na okruhu v Misane žiarili spokojnosťou.

Krkolomný názov tímu a tiež krkolomné označenie monopostu. Nič to však nezmenilo na tom, že Visa Cash App RB VCARB 01 je jedným z čiernych koní nadchádzajúcej sezóny. Po fantastickom závere tej vlaňajšej a s oživenou spoluprácou s dominantným Red Bullom je nové auto skutočne veľkým prísľubom.

Potvrdzujú to aj prvé dojmy z nového monopostu, ktoré získal Júki Cunoda počas filmovacieho dňa v Misane. „Na trati bol pocit z auta skvelý. Prvá jazda s VCARB 01 bola celkovo hladká,“ povedal médiám japonský pretekár.

„Už teraz som mohol cítiť zlepšenie o niekoľko krokov v porovnaní s minulým rokom a zároveň to bol veľký krok v porovnaní s tým, čo som zažil takto pred dvanástimi mesiacmi. Užil som si to aj s týmto novým lakovaním a novým tímom. Bol to pozitívny deň. Povedal by som, že je ľahšie zvládnuteľné a necítil som žiadne zásadné problémy alebo nestabilitu. Zatiaľ mám pozitívne pocity,“ povedal Cunoda plný optimizmu.

Daniel Ricciardo dostal v Misane rovnakú príležitosť a len podčiarkol slová svojho menej skúseného tímového kolegu, ktorý však má viac skúseností s tímom a jeho monopostami. „Zatiaľ môžeme len ťažko povedať, ako na tom budeme, ale za volantom som sa cítil naozaj dobre,“ povedal Austrálčan.

„Už môj návrat do rodiny Red Bullu bol niečím, vďaka čomu som sa cítil opäť sám sebou. Tento rok predstavuje novú fázu života tohto tímu. Je to čas, keď už nie sme vnímaní ako nejaký juniorský tím Red Bullu. Teraz táto stajňa stojí na vlastných nohách,“ vyhlásil Ricciardo.

Nespokojný nemohol byť ani technický riaditeľ Jody Egginton, ktorý dúfa, že tím bude pokračovať tam, kde skončil v Abú Zabí. Vlani malo AlphaTauri v závere ročníka naozaj skvelú formu. Nasadenie zavesenia Red Bullu v Singapure posunulo stajňu o veľký krok vpred. Ciele sú tak stanovené jasne, aj keď sa šéfovia tímov pri ich opise radi vyjadrujú trochu abstraktne.

„Byť konkurencieschopní je náš celkový cieľ. Chceme tvrdo bojovať v strede poľa, vyťažiť z auta všetku dostupnú výkonnosť a odraziť sa ďalej. Myslím si, že keď to všetko splníme, tak budeme spokojní,“ povedal Egginton.

„Vlani sme mali skvelý záver sezóny. Očakávame, že budeme bojovať v strede poľa a dokážeme sa do tohto boja zapojiť o trochu skôr, byť trochu konzistentnejší a skutočne sa dostať do pretekov každý víkend. Chceme tvrdo súperiť o body a snažiť sa vyťažiť z auta a z každého z nás maximum,“ dodal Egginton.

Súvisiace články