logo F1online.skF1online.sk

Alonso má za sebou kondičné testy. Dosiahol ohromujúce výsledky

Fernando Alonso
© Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala14. 2. 2024

Fernando Alonso už teraz ohromuje fanúšikov svojou dlhovekosťou a tým, ako dokáže strčiť do vrecka aj oveľa mladších kolegov. Tu však Španiel ani zďaleka nekončí. Po zimných kondičných testoch tvrdí, že podľa výsledkov by mohol jazdiť pokojne až do svojej päťdesiatky.

Dvojnásobný majster sveta v lete oslávi svoje 43. narodeniny a už dnes je suverénne najskúsenejším jazdcom v histórii F1. Pred druhým Kimim Räikkönenom má odjazdených o 28 veľkých cien viac a ak všetko pôjde v tejto sezóne podľa plánu, už tento rok sa dostane na hranicu neuveriteľných 400 odjazdených pretekov.

Bude však stačiť s dychom? Fernando Alonso si tým chce byť istý, a preto každú zimu absolvuje lekárske vyšetrenia a kondičné testy. Podľa nich sa mu podarilo nie len zastaviť pokles výkonnosti, ale dokonca sa dostať do najlepšej formy za celú svoju kariéru.

“Obyčajne sa venujeme rovnakým testom. Prvú časť absolvujeme v talianskych Alpách,” rozhovoril sa Fernando Alonso pred predstavením tohtoročného Aston Martinu. “Máme k dispozícii dáta z minulosti ohľadom môjho výkonu na jeden, dva a päť kilometrov, ako je na tom moje telo v pokoji, máme aj výsledky miery tuku a svalov, reakcií aj maximálny výkon s činkami.”

“Pri niektorých testoch sme v posledných piatich až šiestich rokoch zaznamenali minimálny pokles výkonnosti, najmä po svalovej stránke, pretože po 30. alebo 35. roku vám začína ubúdať svalstvo. Tento rok sa nám ho však podarilo dostať na maximálne hodnoty,” pochválil sa Astúrčan. “Čiastočne je to spôsobené výživou, ktorú sme zmenili.”

Vzápätí pokračoval: “Aby sme kompenzovali vek, pokúsil som sa nabrať viac svalovej hmoty bez toho, aby som prišiel o reakcie alebo výdrž. Výsledky sú prekvapujúce a myslím si, že veľmi pozitívne.”

Alonso takisto prezradil, že jeho zmena stravovania súvisí s tým, že Aston Martin prijal do tímu aj výživového poradcu. Na základe jeho odporúčaní sa vydal cestou vegánstva, aj keď “nie úplne striktného”.

Španiel okrem toho upratal vo svojom kalendári. “Trénovali sme v oveľa pokojnejšom duchu. Je síce pravda, že vlani sa sezóna skončila skôr ako obyčajne a mal som viac času na tréning, ale počas tejto zimy som ho mal oveľa viac ako predtým. Doposiaľ vždy som mal počas zimy niečo na práci. Buď to boli verejné podujatia, alebo som menil tím, alebo sme niečo robili v továrni. Tento rok som mal viac času pre seba, mal som čas jazdiť v iných autách. Toto mi pomohlo dostať sa pred sezónou do najlepšej formy, akú som kedy mal.”

Ak človek dosiahne svoju životnú formu v 42 rokoch, tak buď niečo robil veľmi zle, alebo teraz robí niečo veľmi dobre. V Alonsovom prípade je to istotne ten druhý prípad. V modernej Formule 1 je totiž taká dlhovekosť nevídaná.

“Pred pár rokmi by som povedal, že 40 alebo 41 rokov je hranica,” zamyslel sa Alonso. “Keď som sa však vlani videl, aký som bol motivovaný a aké dobré výkony som podával, tak si myslím, že ešte pár rokov by som dokázal pretekať.”

Koľko sezón by ešte zvládol? Na to mu dali odpoveď kondičné testy. “Cez zimu som trochu prekonal očakávania pri fyzických testoch a pri všetkom, čo som robil. Preto si myslím, že ak máte motiváciu a chcete sa pre to obetovať, tak môžete jazdiť až do 48-49 rokov, ba dokonca až do päťdesiatky.”

“Na druhej strane však tomu musíte obetovať úplne všetko,” upozorňuje majster sveta z rokov 2005 a 2006. “Formula 1 potrebuje, aby ste jej boli totálne odovzdaní. Čaká ma 24. sezóna v F1. Tomuto športu som odovzdal svoj život na 24 rokov, s čím som spokojný a teší ma to.”

“Ešte pár rokov môžem pokračovať. Neviem však, či budem pretekať až do päťdesiatky pri takomto náročnom kalendári. Nejde tu o schopnosti, ale o to, že v živote sú aj iné veci, ktoré ma zaujímajú,” doplnil.

Na záver poznamenajme, že v histórii F1 nájdeme len dvanásť jazdcov, ktorí nastúpili do pretekov po päťdesiatke. Asi vás neprekvapí, že všetky mená odjazdili svoje posledné veľké ceny v 50. rokoch minulého storočia, keď fyzická kondícia v motoršporte nehrala žiadnu úlohu.

Súvisiace články

Diskusia