Ferrari našlo 20 koní k dobru, píše Gazzetta


Po dlhých týždňoch povinne zatvorených tovární to v nich opäť začína žiť. V Maranelle sa otvorili brány už minulý štvrtok a prvé informácie naznačujú, že Ferrari začalo naplno. Má totižto rozpracovaných niekoľko projektov, ktoré chce stihnúť pred odchodom do Štajerska.
Viaceré talianske médiá vrátane La Gazzetta dello Sport už informujú o tom, že sa Scuderii darí nielen na aerodynamickom fronte, ale hlavne na tom motorovom. V Rakúsku by mala mať k dispozícii o 20 koní viac než na predsezónnych testoch v Barcelone. Takýto zisk by vedel zamiešať kartami, keďže Red Bull Ring má hneď tri dlhé rovinky, na ktorých rozhoduje práve sila pohonnej jednotky — nehovoriac o tom, že na tom istom okruhu sa pôjdu až dve podujatia za sebou.
Inžinieri majú pracovať na tri zmeny a hlavným predmetom ich práce má byť vylepšenie hláv valcov, ktoré by mali optimalizovať spaľovací proces. Nie menej dôležitá je aj nová verzia softvéru starajúceho sa o fungovanie hybridnej časti agregátu. Túto úlohu vraj Ferrari zvládlo ešte počas karantény.
Ferrari sa v Barcelone podarilo nájsť desatinky k dobru v pomalších pasážach, ale rýchle úseky, hlavne cieľová rovinka, už monopostu s označením SF1000 nevyhovovali tak ako v minulosti.
Za príčinu tejto straty je označovaná nová miniaturizovaná prevodovka. V simuláciách sa totižto neprejavili drobné ohyby materiálu, no v reálnych podmienkach na trati sa ukázali ako problémové. Zmenšené rozmery síce priniesli výhodu v podobe nižšej váhy a zvýšenej aerodynamickej efektivity spôsobenej užšou zadnou časťou auta, no riziko zlyhania sa zvýšilo.
Poznamenajme, že riešenie je treba nájsť ešte pred pretekmi v Rakúsku, pretože vývoj prevodovky, šasi a hydrauliky bude až do roka 2021 zmrazený, na čom sa tímy dohodli počas karantény.
Určite však netreba zabúdať na Mercedes a Red Bull, ktorí štartujú z o čosi lepšej pozície ako Ferrari, a to nie iba z pohľadu techniky, ale aj z pohľadu ochoty ich jazdcov spolupracovať.
- Značky
- Ferrari