logo F1online.sk

Sainz prvýkrát vystúpil na verejnosti: O svoju budúcnosť sa neobávam

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 2. 2024

Je zrejmé, že zmluvné záväzky nedovolili Ferrari riadne privítať Lewisa Hamiltona. Všetko sa uskutoční až v roku 2025. Nič však Scuderii nebránilo, aby v tíme poďakovali a potvrdili odchod Carlosa Sainza. V kratučkom stanovisku na sociálnych sieťach ho ani nezmienili a Španiel musel svoj koniec potvrdiť sám prostredníctvom vlastných kanálov. Teraz sa objavil na verejnosti prvýkrát po minulotýždňových novinkách.

Sainz sa objavil v Cremone na predstavení novej motokáry. Spolupráca s OTK patrí k jeho mimoformulovým aktivitám a teraz lákala viac pozornosti než obvykle. Bolo to totiž prvýkrát, čo sa Carlos objavil na verejnosti po minulotýždňových novinkách, že jeho miesto vo Ferrari zaujme v roku 2025 Lewis Hamilton.

„Som v poriadku, nebojte sa,“ privítal Sainz novinárov na okruhu, medzi ktorými nechýbali ani zástupcovia talianskej Sky Sports, na ktorých odkazuje Motorsport.com. Následne nasadol do motokáry, aby odjazdil niekoľko kôl. Potom sa vrátil k večne hladným novinárom.

„Nie som sklamaný,“ ubezpečil prítomných. „Žijem vo Ferrari a pár vecí som už vedel, takže som sa mohol pripraviť dopredu na budúce zmeny. Ako som už povedal, teraz sa chcem sústrediť len na to, aby som zo seba v nasledujúcej sezóne vydal maximum. Zostávam pokojný. Vieme, že pred nami je veľmi dôležitý rok. Bude to moja posledná sezóna s Ferrari a chcem zo seba vydať to najlepšie. Aj preto trénujem na motokárach, aby som si na trati počínal čo najlepšie.“

Rodák z Madridu si tak bude musieť nájsť miesto inde, čo by nemal byť taký problém, ale dostane rovnako kvalitné vybavenie ako vo Ferrari? To sa ešte len dozvieme. Najprv sa Carlos musí vysporiadať so skutočnosťou, že ešte pred samotným štartom sezóny sa dozvedel o svojom konci. Sám priznáva, že s týmto vedomím bude ročník 2024 špecifický.

„Určite to nie je na začiatku sezóny najlepší pocit, ale akonáhle si v Bahrajne nasadím helmu a vydám sa na trať, budem cítiť len túžbu stále zrýchľovať a zrýchľovať, takisto s cieľom získať titul. Počas svojej kariéry som zakaždým napredoval, každým krokom som sa zlepšoval. Vždy som mal takú filozofiu a inak tomu nebude ani v tejto sezóne. V tomto roku oslávim tridsiate narodeniny, ale cítim sa mladší a motivovanejší ako kedykoľvek predtým,“ vyhlásil Sainz.

Carlos vlani avizoval, že chce podpísať nový kontrakt s Ferrari ešte pred štartom novej sezóny. Napríklad v Toro Rosso zotrvával vždy na ročnej zmluve a ako priznal, pre psychiku jazdca nie je takáto situácia ideálna. Sám si pritom v kariére prešiel mnohými sklamaniami, odmietol ho Red Bull a následne aj Renault. V McLarene prvýkrát v živote podpísal dvojročnú zmluvu, a to len vďaka tomu, že Zaka Browna vtedy odmietol Daniel Ricciardo, ktorý si vybral Renault.

V roku 2019 však ukázal svoje schopnosti a prilákal záujem Mattiu Binotta, ktorý ho ešte pred štartom ročníka 2020 podpísal na rok 2021, aby nahradil Sebastiana Vettela. Teraz sa stalo niečo podobné s tým rozdielom, že je to Carlos, ktorý si musí hľadať nové miesto. Vo Ferrari si však počínal viac ako úspešne, takže to zrejme nebude problém.

„Poznám svoju hodnotu ako jazdca a preto sa neobávam o svoju budúcnosť. Som pokojný. Určite ma čakajú dobré veci, ale teraz je mojím cieľom vydať zo seba to najlepšie s Ferrari,“ odkázal Sainz. Sústredenie tak minimálne v najbližšej budúcnosti smeruje iba na Bahrajn a prvé preteky sezóny.

„Mal som inú zimu ako zvyčajne. Mám nový trénerský tím (jeho bývalý kouč prešiel k Maxovi Verstappenovi, pozn. red.) a pozmenil som svoju prípravu. Pracujem viac na kardiovaskulárnom systéme a vrátil som sa k cyklistike. Rovnako tak budem čo najviac trénovať na motokárach a v aute, čo ma baví najviac,“ povedal Sainz.